لینک های دسترسی

Breaking News

امید واری فرانسه برای انتقال مسئولیت های امنیتی به افغان ها


امید واری فرانسه برای انتقال مسئولیت های امنیتی به افغان ها
امید واری فرانسه برای انتقال مسئولیت های امنیتی به افغان ها

یک مامور فرانسوی بروز پنجشنبه اظهار داشت امید وار است نیرو های آنکشور در افغانستان قادر گردند تا سال آینده در چند ولایت مسئولیت ها را به قوای افغانستان واگذار نمایند.

هیغڤ موغن، وزیر دفاع فرانسه اظهار داشت نیرو های فرانسوی و افغان به پیشرفت های قابل ملاحظۀ برای حفظ صلح و ثبات دست یافته اند، مخصوصاً در شهر سروبی.

موغن گفت واگذاری مسئولیت های امنیتی به افغان ها به عساکر فرانسوی و دیگر نیرو های ناتو برهبری ایالات متحده فرصت را فراهم خواهد نمود تا از آن مناطق خارج گردند.

فرانسه در حدود ۴۰۰۰ عسکر در افغانستان دارد.

وزیر دفاع فرانسه در بیانات خود تاکید نمود که این موضوع هیچ ارتباطی به نوار صوتی که گفته میشود به آواز اسامه بن لادن است، ندارد. در این نوار که از طریق تلویزیون الجزیره بروز چهارشنبه به نشر رسید، به فرانسه گفته شده است تا قوای خود را از افغانستان خارج نمایند.

بن لادن گفته است که اختطاف پنج فرانسوی در نایجریا که ماه قبل اتفاق افتاد به پاسخ آنچه وی رفتار غیر عادلانه فرانسه با مسلمانان خواند، صورت گرفته است.

بن لادن همچنان تهدید نمود که به تلافی از پلان فرانسه برای سال آینده که میگوید زنان مسلمان اجازه پوشش کامل صورت خود را نخواهند داشت، اقدام خواهد نمود.

محل دقیق اقامت بن لادن که طراح حملات ۱۱ سپتمبر سال ۲۰۰۱ به ایالات متحده بود، معلوم نیست.

جنرال دیوید پترئیس، قوماندان قوای امریکا و ناتو در افغانستان در ماه آگست گفت که گمان میرود بن لادن در کوه های دور افتاده در سرحدات بین افغانستان و پاکستان پنهان باشد.

XS
SM
MD
LG