لینک های دسترسی

Breaking News

مسلمانان و مسیحیان فرانسه در کنار هم دعا کردند


دروازه‌های کلیساها در سرتاسر فرانسه روز یکشنبه به روی مسلمانان باز بود
دروازه‌های کلیساها در سرتاسر فرانسه روز یکشنبه به روی مسلمانان باز بود

به دنبال قتل یک کشیش توسط یک تندرو مسلمان، دروازه‌های کلیساها در سرتاسر فرانسه روز یکشنبه به روی مسلمانان باز بود تا آنان نیز در مراسم دعاخوانی شرکت کنند.

بیش از ۱۰۰ مسلمان در میان جمعیت ۲۰۰۰ نفری دیده می‌شد که روز یکشنبه در کلیسای گوتیک جمع شده بودند، جاییکه دو نوجوان جهادی جاکو همل، کشیش ۸۵ سالۀ مسیحی را ظالمانه به قتل رساندند.

پولیس فرانسه که پس از رویداد مرگبار باستیل که منجر به کشته شدن ۸۴ نفر شد و سپس کشته شدن کشیش توسط دو نوجوان مسلمان به کوتاهی در تامین امنیت متهم شده و مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، امروز در اطراف کلیساها پهره و گزمه داشت اما کسانیکه را وارد کلیساها می‌شدند، بازرسی نمی‌کردند.

مانویل والس، صدر اعظم فرانسه روز یکشنبه را "میثاق جدید" خواند و گفت که اسلام با وصف حملات متکرر کثرتگرایان، جایگاه خود را در فرانسه تثبیت کرد. او افزود که باید بر ضد "طرد کردن غیرقابل تحمل اسلام و مسلمانان" با تمام قوت مبارزه شود.

همچنان، شماری از چهره های شناخته شدۀ مسلمان در فرانسه به شمول استادان، هنرمندان، رهبران تجاری و متخصصان طبی، روز یکشنبه نامۀ مشترکی را نشر کرده و از "خطر انشعاب فزاینده میان فرانسه‌یی‌ها" هشدار دادند.

در این نامه آمده است "ما مسلمانان به خاطری خاموش بودیم که ... دین یک موضوع خصوصی در فرانسه است، اما اکنون باید به صدا در آییم، زیرا اسلام به موضوع عام مبدل شده و وضعیت کنونی غیرقابل تحمل است".

XS
SM
MD
LG