لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ محاصرۀ مرد مظنون در قتل سه یهودی در فرانسه


پولیس فرانسه می گوید که مرد مظنون به گلوله باری و کشتن هفت نفر به شمول سه کودک یهود در یک مکتب در شهر تولوز فرانسه، هنوز هم در محاصره است.

مقامات می گویند که این مظنون 24 ساله محمد میرا نام داشته و شهروند فرانسوی الجزایری تبار می باشد. او در گذشته نیز به خاطر ارتباط با شبکۀ القاعده و تلاش برای بم گذاری، در محبس قندهار در افغانستان زندانی شده بود.

اما احمد جاوید فیصل، سخنگوی والی قندهار در مصاحبه با رادیو آشنا صدای امریکا ضمن رد این خبر گفت که در ده سال گذشته تنها یک شهروند افغان به نام میرا جان در قندهار زندانی بوده و با این نام محبوسی از کدام کشور خارجی در آن زندان وجود نداشته است.

در همین حال کلود گان، وزیر داخله فرانسه می گوید که پولیس مصمم است تا میرا را زنده دستگیر کنند. در تلاش برای دستگیری وی تا کنون دو افسر پولیس زخمی شده است.

گان می گوید که فرد مظنون به خاطر مداخلۀ نظانی فرانسه در خارج خشمگین بوده است. میرا گفته است که وی می خواهد انتقام خون کودکان فلسطینی را بگیرند که در شرق میانه کشته شدند.

سلام فیاض، نخست وزیر فلسطین این کشتار را محکوم کرده گفت که زمان آن است تا مجرمین استفاده از فلسطین را برای توجیه انگیزه های شان متوقف سازند.

نیکلا سرکوزی، رییس جمهور فرانسه، فرانسوا هولاند و ماری له پن رقبای انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه به خاطر ادای احترام به قربانیان این حادثه، مبارزات انتخاباتی خود را موقتاً متوقف ساخته اند.

XS
SM
MD
LG