لینک های دسترسی

Breaking News

محکمه فرانسه حکم بازداشت دختر پادشاه سعودی را صادر کرد


سلمان بن عبدالعزیز (راست) پادشاه سعودی و محمد بن سلمان (چپ)
سلمان بن عبدالعزیز (راست) پادشاه سعودی و محمد بن سلمان (چپ)

قاضی یک محکمه در فرانسه حکم بازداشت حصه بنت سلمان، دختر پادشاه عربستان سعودی را صادر کرده است.

حصه که خواهر محمد بن سلمان، ولیعهد مقتدر عربستان سعودی می باشد، متهم است که به یک محافظ خود دستور داده بود تا در اپارتمان رهایشی این شاهدخت سعودی در پاریس به یک کارگر حمله کرده و او را لت و کوب کند.

محافظ شاهدخت حصه به توسل به خشونت مسلحانه، اختطاف، سرقت و تهدید کردن به مرگ متهم می باشد. این رویداد حدود ۱۸ ماه پیش در یک منطقه اعیان نشین پاریس رخ داده بود.

شاهدخت حصه مانند بسیاری اعضای خاندان سلطنتی سعودی در پاریس خانه و اپارتمان دارد.

سفارت عربستان سعودی در پاریس و مقام های دربار سلطنتی این کشور تا کنون در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

بر بنیاد گزارش خبرگزاری رویترز، حکم بازداشت دختر پادشاه سعودی در ماه دسمبر سال گذشته صادر شده بود اما این خبر اکنون که زمان حساس برای روابط پاریس و ریاض دانسته می شود، نشر شده است.

فرانسه در زمان ریاست جمهوری فرانسوا اولاند موقف سخت گیرانه یی را در قبال ایران در جریان مذاکرات هسته یی گرفته بود.

اولاند همچنین کوشید تا روابط فرانسه را با کشور های خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی – رقیب منطقه یی ایران – تقویت و نزدیکتر کند.

اما اکنون که امانول مکرون، رئیس جمهور فرانسه در پی بهبود روابط کشورش با ایران می باشد، محمد بن سلمان، ولیعهد ۳۲ ساله سعودی بر روابط نزدیکتر ریاض با حکومت امریکا به رهبری دونالد ترمپ تاکید ورزیده است.

انتظار می رود محمد بن سلمان در اوایل ماه اپریل به پاریس برود. سفر ولیعهد سعودی به فرانسه تا کنون چندین بار به دلیل سفر او به بریتانیا و ایالات متحده به تعویق افتاده است.

XS
SM
MD
LG