لینک های دسترسی

Breaking News

ملاقات اردوغان با مرکل


رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه می گوید که کشورش انتظار همکاری نزدیک آلمان را در مبارزه علیه آنچه او گروه های "دهشت افگن" توصیف کرد، دارد.

آقای اردوغان روز جمعه پس از ملاقات با انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در برلین گفت که این گروه ها شامل شورشیان کرد ترکیه و افراد که در کودتای ناکام ۱۵ جولای۲۰۱۶ در ترکیه دست داشتند، می باشد.

رئیس جمهور ترکیه گفت که همین اکنون هزاران شورشی کرد و صد ها تن دیگر که با فتح الله گولن ارتباط دارند، در آلمان به سر می برند.

حکومت ترکیه آقای گولن را متهم به سازماندهی کودتای نا فرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ ترکیه قلمداد کرده است، کودتایی که در نتیجۀ آن حدود ۲۵۰ نفر جان باخت. آقای گولن که اکنون در ایالات متحده به سر می‌برد، اتهام هر گونه ارتباط به کودتا در آن کشور را رد کرده است.

پس از کودتای نافرجام ترکیه، حکومت آن کشور ده ها هزار نفر را به ظن دست داشتن درکودتا یا توقف کرده و یا از وظایف شان برکنار کرده است.

ده ها هزار نفر در ترکیه فقط به خاطر استفاده از تیلفون های هوشمند Bylock توقیف شده اند، تیلفون های همراه که بر اساس گزارش بیشتر توسط افراد وفادار به آقای گولن استفاده می شد.

حکومت ترکیه قبلاً چندین بار خواهان استرداد آقای گولن از ایالات متحده خواهان شد، اما ایالات متحده، استراد آقای گولن را رد کرده و گفته اند که شواهدی مبنی بر دست داشتن آقای گولن در کودتا از سوی حکومت ترکیه ارایه نشده است.

رئیس جمهور اردوغان همچنین خواستار احترام قایل شدن آلمان به قوه قضاییه ترکیه شد.

در همین حال، انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفت که امیدوار است در ماه آینده میلادی بار هبران ترکیه، روسیه و فرانسه به خاطر بحث روی وضعیت در سوریه ملاقات کند.

خانم مرکل همچنین افزود که اختلافات آلمان و ترکیه روی برخی موضوعات به شمول قضیه یک خبرنگار ترکی متهم به جاسوسی که در آلمان به سر می برد، پنهان نیست.

XS
SM
MD
LG