لینک های دسترسی

Breaking News

گوگل ۳۹ کانال تلویزیون دولتی ایران را در 'یوتیوب' مسدود کرد


گوگل ناوقت پنجشنبه اعلام کرد که ۳۹ کانال مرتبط با رادیو و تلویزیون دولتی ایران را در شبکه یوتیوب شناسایی و مسدود کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت گوگل همچنین شش ویبلاگ را در "بلاگر" و ۱۳ حساب دیگر را در "گوگل پلس" مسدود کرده است.

گوگل گفته است این کانال ها مطالب سیاسی را در امریکا به اشتراک می‌گذاشتند، اما هویت و ارتباط خود را با سازمان صدا و سیما (رادیو تلویزیون دولتی ایران) مخفی کرده بودند.

این در حالی است که فیسبوک و تویتر، دو شبکه بزرگ اجتماعی، نیز اخیراً اعلام کردند که صدها صفحه و حساب کاربری مربوط به ایران را مسدود کردند.

اقدام این دو شبکه اجتماعی فراگیر در ادامه تلاش این شرکتها برای اصلاحات بنیادین در "تامین امنیت سایبری" صورت گرفته است.

فیسبوک در بیانیه سه شنبه شب خود اعلام کرد ۶۵۲ صفحه بسته شده در این شبکه اجتماعی را به این دلیل حذف کرد که مردم را در منطقه شرق میانه، امریکای لاتین، بریتانیا و ایالات متحده امریکا هدف قرار می داد.

مایک پمپیو، وزیر خارجه ایالات متحده، روز پنجشنبه در تویتر در این باره نوشت، ارتباط این شبکه با رسانه دولتی ایران قابل تایید است.

برخی سایت هایی که در حوزه امنیت سایبری فعال اند، به صفحات فیسبوک اشاره می کنند که فعالیت تبلیغی علیه عربستان سعودی و اسرائیل دارند.

جمهوری اسلامی ایران هر دو شبکه اجتماعی فیسبوک و تویتر را فیلتر کرده است، اما علاوه بر مقام های رسمی، گروه های فعال وابسته به رژیم ایران در این شبکه های اجتماعی حضور فعالی دارند.

همزمان با اقدام فیسبوک، تویتر هم اعلام کرد حدود ۳۰۰ حساب کاربری را که به گفته این شرکت "اقدامات مخدوش سازی" هماهنگ می کرده اند، بسته است.

از زمان انتخابات ریاست جمهوری امریکا و نقش فیسبوک در هدایت رای دهندگان، این شرکت اعلام کرده قصد دارد اصلاحاتی بنیادین برای جلوگیری از دخالت در انتخابات و فعالیت های سیاسی انجام دهد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، روز سه شنبه گفت برای فیسبوک مهم است که همزمان با برقراری ارتباط با مجریان قانون، دولت‌ها و دیگر کشورها برای تبادل اطلاعات، ابزارهای خود را برای مقابله با محتواهای مشکوک توسعه دهد.

ایران در کنار روسیه و چین از جمله تهدیدکنندگان سایبری ایالات متحده امریکا به حساب می آیند.

XS
SM
MD
LG