لینک های دسترسی

Breaking News

محب به رهبران طالبان: غلامی بس است، شرم کنید!


مشاور شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که طالبان با تحریک ادارۀ استخباراتی پاکستان در افغانستان جنگ می‌کنند و تاسیسات کشورشان را از بین می‌برند.

حمدالله محب، امروز پنجشنبه ۲۳ جولای (دوم اسد) در مراسم معرفی لوی درستیز وزارت دفاع افغانستان گفت که دختران و پسران رهبران طالبان در کراچی، کویته و اسلام‌آباد پاکستان مشغول آموزش اند؛ اما به گفتۀ وی این گروه در کشورشان مردم را فریب می‌دهد و به جنگ علیه حکومت تشویق می‌کند.

او خطاب به رهبران طالبان گفت: "رهبران طالبان زندگی ننگین را کنار بگذارند، بی‌عزتی برای یک افغان بس است، غلامی بس است. غلامی کی؟ غلامی یک ادارۀ استخباراتی، شرم کنید!".

آقای محب از رهبران طالبان خواست که دست از جنگ بردارند و به کشورشان برگردند.

طالبان تا اکنون در مورد اظهارات تازۀ مشاور شورای امنیت ملی افغانستان واکنش نشان نداده؛ اما پیش از این بارها حکومت این کشور را یک "ادارۀ مزدور" خوانده و برجنگ علیه آن تاکید کرده اند.

اما مشاور شورای امنیت ملی افغانستان گفت که جنگ نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور بر ضد طالبان جنگ خارجی‌ها نه؛ بلکه دفاع از نوامیس و تمایت ارضی این کشور است.

آقای محب از نظامیان افغان خواست که با هر شیوه‌ای نبرد در برابر جنگجویان طالبان را شدت بخشند. او گفت: "لازم است که یک جنگ غیرمتعارف را قوت بدهید، تا زمانی که دشمن شیطنت‌اش را کنار بگذارد. وظیفه ما و شما است که از این خاک و مردمش دفاع کنیم".

از سویی هم، محمد یاسین ضیا که لوی درستیز جدید افغانستان معرفی شده است، گفت که تاکتیک‌ها و استراتیژی جنگ را تغییر خواهد داد.

آقای ضیا گفت که بومی‌سازی، آرایش جدید قوت‌ها و صلاحیت‌دهی عملیاتی در تمام سطوح شامل تغییر استراتیژی جنگی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان خواهد بود.

مقامات افغان در حالی این اظهارات را بیان می‌کنند که تلاش‌های منطقوی و بین‌المللی برای آغاز مذاکرات مستقیم میان حکومت این کشور و طالبان جریان دارد.

XS
SM
MD
LG