لینک های دسترسی

Breaking News

واشنگتن پست: 'قوای امنیتی افغان درهلمند درحالی امنیت را تحویل گرفتند که جنگ در شمال ولایت ادامه دارد'


واشنگتن پست: 'قوای امنیتی افغان درهلمند درحالی امنیت را تحویل گرفتند که جنگ در شمال ولایت ادامه دارد'
واشنگتن پست: 'قوای امنیتی افغان درهلمند درحالی امنیت را تحویل گرفتند که جنگ در شمال ولایت ادامه دارد'

روزنامه واشنگتن پست مطلبی دارد درمورد اوضاع امنیتی ولایت هلمند بعد از تسلیمی مسؤولیت های امنیتی ازقوای خارجی به قوای افغان در شهر لشکرگاه.

روزنامه در این مطلب به شرح چگونگی گزمه قوای آیساف و افغان در ردیابی و دستگیری یا از بین بردن شورشیان در ولسوالی سراقلعه پرداخته است.

روزنامه واشنگتن پست حاکی است شمار جنگجویان طالبی که دست به شورشگری می زنند متفاوت است، اما در ماه گذشته یک دیلگی عساکر پیاده بحری ایالات متحده امریکا در یک گزمه کوچک شان در هلمند بین ٨۰ تا ١۰۰ رمز مختلف النوع مخابروی را کشف کردند.

روزنامه می نویسد جنگجویان طالب به طورمعمول از خوش سانسی شان خدا را شکر می گویند، وتلفات شان را گزارش می دهند وتحرکات عساکر ناتو را دنبال می کنند.

روزنامه می نویسد، قوماندانان بعدا عساکر حربی را به سمت جنگجویان به محوطه های زراعتی که دیوارهای گلی دارند و در اطراف پایگاه عساکر پیاده امریکایی می باشند با استفاده از رمزهای عددی، سوق می دهند.

واشنگتن پست می نویسد هنگام گزمه های روزانه، عساکر پیاده امریکایی صدای مکالمه کنندگان مخابره را ثبت می کنند.

مطلب روزنامه حاکی است در روزهای اخیر، آواز مردانی که به زبان پشتو صحبت می کردند پنج دقیقه بعد از آن توسط وسیله کشف و ثبت مکالمات، ردیابی شد که عساکر، پایگاه شان را برای گزمه ترک نمودند. در مکالمۀ مخابروی یک فرد طالبان می گفت که ١۵ امریکای را می بیند.

روزنامه امریکایی در ادامه می نویسد شهر لشکرگاه روز چهارشنبه به طور رسمی مسؤولیت های امنیتی را از قوای خارجی به دست گرفتند.

به نوشته واشنگتن پست جنگ شدید در شهر سراقلعه هلمند به حیث یادآوری از آن است که جنگ هنوز هم در آنجا وجود دارد که مرگبارترین ولایت کشور برای قوای ائتلاف برشمرده می شود.

به نوشته واشنگتن پست هنوز واضح نیست که آیا دستاوردهای امنیتی نسبی حاصل شده در شهر لشکرگاه به جمع سنگرهای طالبان در هلمند خواهد پیوست یا نه. عساکر پیاده بحری ایالات متحده دراین ولایت هنوزهم درتلاش است تا ساحات عمده کشت کوکنار را آرام سازد که مرکز مفاد شورشگرایی است.

واشنگتن پست می نویسد اگرچه عساکر پیاده بحری امریکایی دربسیاری ازمراکز پرنفوس عمده هلمند سال گذشته امنیت را بهبود بخشیده بودند، اما طالبان موتر سایکل سوار هنوز هم با استقرار در محل تفتیش و فرش کردن ماین، جاده ها را تحت کنترول خویش دارند.

روزنامه می نویسد نتیجه این است که مناطق پراکنده ازهم ولسوالی های هلمند ازهمدیگر جدا می باشند. و این به معنی آن است که اقتصاد فلج شده ونهادهای حکومتی محلی خدمات اساسی را نمی توانند تامین کنند.

XS
SM
MD
LG