لینک های دسترسی

Breaking News

دو پروژه بزرگ زراعتی در ولایت هرات تهداب گذاری گردید


دو پروژه بزرگ زراعتی در ولایت هرات تهداب گذاری گردید
دو پروژه بزرگ زراعتی در ولایت هرات تهداب گذاری گردید

مامورین اداره زراعت، آبیاری و مالداری هرات از تهداب گذاری دو پروژه بزرگ زراعتی در این ولایت خبر میدهند.

این پروژه ها شامل ایجاد اولین لابراتوار کنترل کیفیت محصولات نباتی و حیوانی و مرکز حفاظه نباتات از امراض می باشد که به گفته مامورین ریاست زراعت هرات با آغاز به کار این دو مرکز ساحه زراعت در این ولایت شاهد یک تحول خواهد بود.

بشیراحمد احمدی مدیر ترویج ریاست زراعت هرات میگوید این پروژه ها با بودجه انکشافی وزارت زراعت افغانستان اعمار می گردند.

مامورین اداره زراعت هرات می گویند با آغاز به کار لابراتوار کنترل کیفیت محصولات نباتی و حیوانی پس از این تمامی محصولات وارداتی از کشورهای همسایه در این لابراتوار بررسی شده و سپس به بازار عرضه خواهد شد.

و با توجه به این که هرات ازجمله بزرگترین وارد کننده گان محصولات نباتی وحیوانی از کشور ایران می باشد، ایجاد این لابراتوار می تواند از تورید محصولات فاقد کیفیت جلوگیری نماید.

در حال حاضر انواع و اقسام محصولات نباتی و حیوانی از کشور های همسایه به هرات تورید شده و بدون بررسی کیفیت این محصولات به دسترس مردم قرار می گیرد.

همچنین این لابراتوار در حالی تهداب گذاری میشود که گفته میشود تعدادی از شرکت های ایرانی وارد کننده محصولات نباتی و حیوانی به افغانستان، گاهن محصولات شان را که از تاریخ مصرف آن گذشته است، دوباره به ایران بازگشتانده و پس از عملیه مجدد و تغییر تاریخ حک شده بر روی آن به افغانستان وارد مینمایند.

در حالی که در این اواخر چندین کارخانه کوچک تولید محصولات حیوانی از قبیل شیر، ماست، دوغ، قیماق، پنیر وغیره در هرات ایجاد گردیده است، اما همچنان بازار هرات در قبضه محصولات مشابه ایرانی میباشد.

XS
SM
MD
LG