لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از ۹۰۰ کیلو گرام مواد مخدر در هرات حریق شد


بیش از ۹۰۰ کیلو گرام مواد مخدر در هرات حریق شد
بیش از ۹۰۰ کیلو گرام مواد مخدر در هرات حریق شد

مامورین پولیس مبارزه با مواد مخدر هرات بیشتر از ۹۰۰ کیلو گرام مواد مخدر مختلف النوع بدست آمده را حریق کردند.

مامورین مبارزه با مواد مخدر هرات میگویند این مقدار مواد طی چهار ماه گذشته در بیشتر از ۱۱۶ واقعه توسط بخش های مختلف امنیتی هرات چون پولیس سرحدی، امنیت و سایر ارگان های امنیتی از نقاط مختلف هرات کشف و ضبط شده است.

بخش اعظم این مواد از سرحدات مشترک افغانستان و ایران از نزد قاچاقبران مواد مخدر بدست آمده است. مواد بدست آمده بروز شنبه در حضور اراکین دولتی در ۱۵ کیلو متری خارج شهر هرات حریق شد.

غلام جیلانی دقیق، رییس اداره مبارزه با مواد مخدر در ولایت هرات ضمن اعلام این خبر میگوید، طی سال جاری به مقدار قابل ملاحظه مامورین امنیتی موفق به جلوگیری از قاچاق مواد مخدر شده اند.

اما همواره انتقاد های وجود دارد که مامورین مبارزه با مواد مخدر کمتر موفق به دستگیری قاچاق بران میشوند.

در اعلامیه خبری مدیریت پولیس مبارزه علیه مواد مخدر هرات آمده است که همراه با این مقدار مواد، ۱۹۲ تن از قاچاقبران مواد مخدر نیز دستگیر شده و به محاکم و سارنوالی ها سپرده شده اند.

اما گفته میشود عاملین قاچاق بسیار کم بوده و پولیس مبارزه با مواد مخدر هرات هرگز تا اکنون موفق به دستگیری قاچاقبران بزرگ و سران مافیای مواد مخدر در این ولایت نشده است.

آمار های اداره مبارزه با مواد مخدر هرات نشان میدهد که از آغاز سال جاری تا کنون بیشتر ۱۱۱۹ کیلو گرام مواد مخدر مختلف النوع از مربوطات این ولایت بدست آمده است.

هرات به دلیل داشتن سرحدات طولانی با ایران و ترکمنستان، یکی از گذرگاه های عمده قاچاق مواد مخدر محسوب میگردد.

هر چند مامورین اداره مبارزه با مواد مخدر این ولایت خبر از کاهش قاچاق میدهند، اما گفته میشود تا همین اکنون نیز هرات گذرگاهی مناسب برای انتقال مواد مخدر به ایران می باشد.

XS
SM
MD
LG