لینک های دسترسی

Breaking News

هند برخی مسلمانان روهینگیایی را تهدید امنیتی خواند


شماری از مسلمانان روهینگیایی از ۲۰۱۲ تا کنون در هند مهاجر اند
شماری از مسلمانان روهینگیایی از ۲۰۱۲ تا کنون در هند مهاجر اند

حکومت هند گفته است که شواهدی در دست است که در میان پناهجویان مسلمان روهینگیا که پس از فرار از میانمار در شماری از شهرهای هند پناه برده اند، افراطگرایان نیز وجود دارند که می‌توانند سبب تهدیدات امنیتی شوند.

محکمۀ عالی هند روز دوشنبه جلسۀ استماعیه را در پیوند با درخواست دو پناهجوی مسلمان روهینگیایی برگزار کرد که تصمیم حکومت هند مبنی بر اخراج پناهجویان فراری روهینگیا را به چالش کشیده بودند.

پراشانت بوشن، وکیل مدافع این قضیه گفت که تصمیم حکومت هند تبعیض آمیز است و به گفتۀ وی چنین اقدامی سبب بر انگیختن حس ضدیت با مسلمانان می‌شود.

به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، آقای بوشن گفته است که حکومت هیچ مدرکی در دست ندارد که نشان دهد که گویا تندروان در میان "پناهجویان غیرقانونی" میانمار جاگرفته اند. او افزود که این قضیه به محکمۀ عالی ربط نگرفته و حکومت باید در مورد آن تصمیم بگیرد.

توشار مهتا، سارنوال این قضیه، به محکمه گفت که حکومت در جلسۀ بعدی محکمه مدارکی را در پیوند با ارتباط روهینگیاییان با گروه های تندرو اسلامی پیشکش خواهد کرد.

اکثر روهینگیاییان مستقر در هند در سال ۲۰۱۲ از میانمار فرار کرده و تا کنون در هند باقی مانده اند.

ملل متحد گزارش داده است که از آغاز شورشگری در ایالات راخین میانمار در ۲۵ اگست سال روان، تا کنون ۴۱۲ هزار مسلمان روهینگیایی به بنگله دیش فرار کرده است که در هفته های اخیر شماری از آنان توانسته اند خود را به هند، پاکستان و نیپال نیز برسانند.

XS
SM
MD
LG