لینک های دسترسی

Breaking News

هند از دادن طیاره های اف ۱۶ به پاکستان نگران است


اف ۱۶ هم در حملات هوا به هوا و هم در عملیات هوا به زمین کار گرفته می شود.
اف ۱۶ هم در حملات هوا به هوا و هم در عملیات هوا به زمین کار گرفته می شود.

هند از ناحیۀ فروش هشت طیارۀ جنگی اف ۱۶ به پاکستان ابراز نگرانی کرده است، اما پاکستان می گوید که از این موقف هند نگران است.

نگرانی‌های این دو رقیب دیرینه در حالی ابراز می شود که ایالات متحدۀ امریکا روز جمعه اعلان کرد که به ارزش مجموعی ۶۹۹ میلیون دالر، هشت جت جنگی اف ۱۶ را به پاکستان می فروشد.

جت‌ جنگی اف ۱۶ یکی از پرقدرتترین جنگنده های امریکایی است که دارای قدرت مانور بسیار زیاد و قابلیت انجام حملات هوا به هوا و هوا به زمین را دارا است.

پاکستان می گوید که برای جنگ بر ضد دهشت افگنی و به خاطر تامین امنیت داخلی خود به این طیاره ها نیاز دارد. اما هند گفته است که دادن این طیاره ها به پاکستان برای پایان بخشیدن به دهشت افگنی در منطقه کمکی نمی کند.

جی شنکر سکرتر امور خارجی حکومت هند ریچارد ورما سفیر ایالات متحده در دهلی جدید را احضار کرد و به خاطر این معامله میان واشنگتن و اسلام آباد ابراز نگرانی کرد.

از سوی دیگر وزارت خارجۀ پاکستان روز یکشنبه با نشر خبرنامۀ گفته است که اسلام آباد به خاطر تشویش هند از این اقدام، حیران است.

خبرنامۀ وزارت خارجۀ پاکستان حاکی است که دهلی جدید نباید از این ناحیه تشویش داشته باشد، زیرا بر بنیاد این خبرنامه هند بیشتر از پاکستان سرگرم خرید و فروش اسلحه بوده و انبارهای فراوان اسلحه نیز دارد.

ایالات متحدۀ امریکا با هند و پاکستان – این دو رقیب دارای اسلحۀ اتمی – روابط عمیق نظامی و سیاسی دارد.

XS
SM
MD
LG