لینک های دسترسی

Breaking News

براک اوباما پلان تجارتی خود با هند را اعلام نمود


براک اوباما پلان تجارتی خود با هند را اعلام نمود
براک اوباما پلان تجارتی خود با هند را اعلام نمود

براک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده، در جهت افزایش روابط تجارتی با هند که یک قدرت در حال ظهور از نگاه اقتصادی است، پلان استحکام روابط تجارتی با این کشور را اعلان کرد.

اوباما طی خطابه خود به گروهی از تاجران هندی و امریکایی در ممبی، برنامه های خود را در رابطه با رفع قیودات بر صادرات اموال امریکایی به هند، شرح داد.

آقای اوباما همچنان بر قرار داد های تازه تجارتی با هند که به گفته او ۵۴ هزار شغل را در امریکا ایجاد خواهد کرد، تاکید نمود.

او نشستی که توسط شورای تجارت بین امریکا و هند دایر شده بود گفت:

"ایالات متحده، آسیا مخصوصاً هند را منحیث بازار برای آینده مینگرد. ما پیشرفت شما را منحیث یک ملت، نه تنها استقبال میکنیم، بلکه آن را سریعاً حمایت مینماییم. ما میخواهیم در آن سرمایه گزاری کنیم. من اینجا آمده ام - زیرا به عقیده من درین جهان وابسته، توسعه تجارت بین ایالات متحده و هند به مفاد هر دو کشور خواهد بود."

هند اولین کشور میزبان در سفر ده روزه یی اوباما به کشور های آسیایی است.

رییس جمهور با خانم خود در هوتل تاج محل در ممبی که در نومبر سال ۲۰۰۸ هدف حملات دهشت افگنی قرار گرفته و در آن ۱۶۶ نفر کشته شدند، اقامت دارد.

او در بروز شنبه این هوتل را سمبولی از قدرت و استقامت مردم هند خواند. اوباما گفت:

"ما از هند بازدید میکنیم تا پیامی روشنی را بفرستیم - اینکه ما مصمم هستیم که به مردمان خود آینده یی مملو از امنیت و کامیابی را فراهم بسازیم - و اینکه ایالات متحده و هند با هم متحد هستند."

براک اوباما همچنان از اندونیزیا دیدن نموده و در اجلاس جی ۲۰ و ای پیک در سیول کوریایی جنوبی، و یوکوهامای جاپان شرکت خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG