لینک های دسترسی

Breaking News

باشندۀ خشمگین پنجاب هند، دست پولیس را با شمشیر قطع کرد


برخورد میان پولیس و چند باشندۀ ساحۀ پتیالا در ایالت پنجاب هند، سبب قطع شدن دست یک پولیس هندی شد.

درگیری زمانی رخ‌داد که پولیس سرنشینان یک موتر را که قصد داشتند وارد یک بازار ترکاری فروشی شوند، متوقف کرد و از آنان اجازه نامۀ رفت و آمد خواست.

حکومت هند به خاطر جلوگیری از گسترش کروناویروس تا تاریخ ۱۴ اپریل قیود بر گشت و گذار را در سرتاسر آن کشور وضع کرده است.

سرنشینان موتر یاد شده به دعوا و جنجال با پولیس آغاز کردند و در نهایت یکی از آنان با شمشیر دست داشته اش بر پولیس حمله ور شد و ضمن زخمی کردن چند پولیس، دست یکی از آنان را برید.

پولیس زخمی که هرجیت سینگ نام دارد، با دست بریده‌اش به شفاخانه منتقل شد و پس از هشت ساعت عملیات جراحی، دست وی دوباره به بدنش وصل شد.

مهاجمان که گفته می‌شوند جنگجویان سیک مشهور به "نگهنگان" اند پس از حمله بر پولیس فرار کردند اما ساعاتی بعد دستگیر شدند و اکنون در بازداشت به سر می‌برند.

اماریندر سینگ، وزیر اعلای ایالت پنجاب هند در یک پیام تویتر خطاب به مهاجمان نوشته است: "پولیس حتا اسلحۀ شان را بیرون نکردند و شما بر آنان حمله‌ور شده و دست یک انسان بی‌گناه را بریدید؟ این را نمی‌توان تحمل کرد و اقدام جدی در برابر آن خواهد شد."

آقای سینگ یکبار دیگر از مردم پنجاب خواسته است که قیود بر گشت و گذار را جدی بگیرند. او هشدار داده است که با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

تا کنون ۱۵۱ واقعۀ کروناویروس در ایالت پنجاب هند ثبت شده است که از آن جمله ۱۱ نفر آن درگذشته اند. شمار مجموعی واقعات کروناویروس در هند تا صبح دوشنبه ۱۳ اپریل به ۹۲۴۰ واقعه و مرگ و میر ناشی از آن به ۳۳۱ می‌رسید.

XS
SM
MD
LG