لینک های دسترسی

Breaking News

تجاوز جنسی بر ۱۳ شاگرد؛ آموزگار اندونیزیایی به مرگ محکوم شد      


هیری ویراوان
هیری ویراوان

یک آموزگار اندونیزیایی یک مکتب ۲۴ ساعتهٔ اسلامی امروز چهارم اپریل (۱۵ حمل) به جرم تجاوز جنسی بر ۱۳ شاگرد به مرگ محکوم شد. از میان این شاگردان حد اقل هشت نفر آنان حامله شده اند.

هیری ویراوان، ۳۶ ساله در ماه فبروری به حبس ابد محکوم شده بود؛ قضیه‌ای که توجه این کشور را برای سواستفاده‌های جنسی در مکاتب دینی به خود جلب کرد.

اما سپس، سارنولانی که خواستار حبس ابد و عقیم شدن این آموزگار شده بودند، به محکمه رجوع کرده و تقاضا کردند که وی به مرگ محکوم شود.

قاضی محکمه در ولایت جاوای غربی در ویب سایت محکمهٔ عالی نگاشته است که درخواست سارنوالان را پذیرفته و ویراوان را به مرگ محکوم می‌‌کند.

بر اساس گزارش فرانس‌پرس، این آموزگار در زمان محکومیت به مرگ در محکمه حضور نداشت.

اندونیزیا برای چندین سال جزای مرگ را عملی نکرده و آخرین بار در سال ۲۰۱۶ آنرا تطبیق کرده بود.

سواستفاده جنسی از کودکان در این مکتب زمانی علنی شد که سال گذشته خانوادۀ یکی از شاگردان به پولیس شکایت کرد که بر دختر نوجوان آنان تجاوز جنسی شده و این نوجوان باردار است.

در جریان محاکمهٔ قبلی، آشکار شد که ویراوان بر شاگردانش که همه دختران بودند، تجاوز جنسی کرده است. بیشتر این دختران از خانواده‌های فقیر اند که از طریق بورس‌های تحصیلی پنج ساله در این مکتب مصروف فراگیری آموزش بودند.

او در جریان محکمهٔ ابتدایی از قاضی خواسته بود از روی مرحمت او را به مجازاتی محکوم کند که بتواند کودکانش را پرورش دهد.

اما یکی از نزدیکان یکی از قربانیان امروز به فرانس‌پرس گفت که در ابتدا خواهان عقیم سازی و حبس ابد برای او شده بودند تا تمام عمر رنج بکشد، اما اکنون به این نظر اند که مجازات مرگ عدالت را تامین می‌کند.

این قضیه فشار‌ها را بر پارلمان این کشور نیز افزایش داده است تا لایحهٔ دیرینهٔ محو خشونت جنسی را تصویب کند؛ لایحه‌ای که بر اساس آن با جرایم جنسی مبارزه صورت گرفته و برای قربانیان آن، به شمول تجاوزات جنسی شوهران بر همسران شان، عدالت را تامین کند.

اندونیزیا بیش از ۲۵ هزار مکتب ۲۴ ساعتهٔ اسلامی دارد که در آن در حدود پنج میلیون شاگرد آموزش دیده و همزمان در لیلیۀ این مکاتب زندگی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG