لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا تکلیف ویزۀ محصلان خارجی را روشن کرد


حکومت ایالات متحده در روند صدور ویزۀ غیرمهاجرتی F-1 و M-1امریکا به محصلان خارجی تغییراتی را ایجاد کرده است تا آنان بتوانند در سمستر خزانی ۲۰۲۰ به دروس شان ادامه دهند.

وزارت خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که محصلان خارجی که دروس حضوری و آنلاین را در امریکا دنبال می‌کنند، مستحق دریافت ویزۀ تحصیلی شناخته می‌شوند.

ویزۀ F-1 امریکا به آن عده شهروندان خارجی داده می‌شود که در یکی از نهادهای آموزشی و تحصیلی امریکا سرگرم فراگیری تحصیل باشد و ویزۀ M-1 به کسانی داده می‌شود که آموزش‌های حرفه‌ای یا تخنیکی را در امریکا فراگیرند.

ادارۀ مهاجرت و گمرک امریکا روز دوشنبه گفته بود که اگر به دلیل همه‌گیری کروناویروس، دروس سمستر خزانی ۲۰۲۰ در نهادهای آموزشی و تحصیلی امریکا آنلاین باشد، محصلان خارجی اجازه نخواهند داشت که داخل امریکا بمانند.

اما، یک روز بعد وزارت خارجۀ امریکا با نشر اعلامیه‎ای گفت که تغییرات در این دو ویزۀ تحصیلی برای محصلان خارجی سهولت زیادی را فراهم خواهد کرد تا در امریکا باقی‌مانده و به تحصیل شان ادامه دهند.

با اینحال، در این اعلامیه آمده است که محدودیت‌های سیر و سفر که به خاطر جلوگیری از گسترش کروناویروس وضع شده بود، در برگیرندۀ متقاضیان ویزۀ تحصیلی امریکا نیز خواهد بود و بر اساس این اعلامیه، محصلان خارجی برای دریافت جزییات با سفارت‌ امریکا در کشورشان به تماس شوند.

بر اساس گزارش‌ها، بیش نزدیک به ۱.۱ میلیون محصل خارجی در نهادهای تحصیلی امریکا سرگرم آموزش اند که یک سوم آنان شهروندان چین اند.

محصلان خارجی منبع خوب درآمد برای پوهنتون‌های امریکایی بوده و بر اساس آمار وزارت تجارت امریکا، تنها در سال ۲۰۱۸ محصلان خارجی ۴۵ میلیارد دالر را به اقتصاد امریکا سرازیر کردند.

XS
SM
MD
LG