لینک های دسترسی

Breaking News

گزارش بحث برانگیز ملل متحد در مورد برنامۀ ذروی ایران


گزارش بحث برانگیز ملل متحد در مورد برنامۀ ذروی ایران
گزارش بحث برانگیز ملل متحد در مورد برنامۀ ذروی ایران

وزیرخارجه ایران روز سه شنبه گزارش تازۀ رئیس اداره نظارت ذروی ملل متحد را رد کرد. گزارش حاکی است آن اداره هنوزهم درتلاش به وضع فشارهای سیاسی شدیدتر برایران است شاید تضمین نماید که این کشور به گسترش سلاح ذروی تلاش ندارد.

اظهارات تازۀ اداره نظارت ذروی ملل متحد منعکس کننده عدم پیشرفت تلاش های اداره ملل متحد برای تحقیقات روی پنهان کاری فعالیت ذروی تهران است.

یوکیا آمانو که ریاست این اداره بین المللی انرژی ذروی را به عهده دارد همچنین گفت ایران شاید روی برنامه سلاح ذروی در سال ٢٠٠٤ گذشته کار کرده است که این به طورمستقیم درتضاد با تخمین های استخباراتی ایالات متحده در سطح عامه می باشد.

رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت خارجه ایران درکنفرانس خبری معمول خود روز سه شنبه

اظهارات آمانو روز دوشنبه به تعقیب هشدارهای به مراتب تندتر گزارش محرم ماه گذشته می باشد. او درگزارش گفته بود ایران شاید روی برنامه سلاح ذروی خویش حالا مصروف کارباشد.

آمانو روز جمعه گفت سازمان او به به آزادی بیشتر از سوی ایران نیازدارد تا نتیجه گیری خویش را تعریف کند.

شورای امنیت ملل متحد چهار دور تعذیرات را روی امتناع ازتوقف غنی سازی یورانیم برای ایران وضع کرده است. ایران می گوید این فعالیت برای تامین موادسوخت شبکه کوره های آینده آن کشور لازم است.

مهمان پرست همچنین ایالات متحده را ترغیب کرد تا معلوماتی درمورد یک کارمند متقاعد اداره استخبارات فدرال ایالات متحده فراهم کند. این کارمند در داخل ایران ناپدید شد.

هلری کلنتن وزیرخارجه ایالات متحده ازایران درمورد لیفنسن هفته گذشته تقاضای معلومات کرد.

سخنگوی وزیرخارجه ایران به یک سلسله مسایل مختلف اشاره کرده به ایالات متحده علیه هر گونه مداخله نظامی درلیبیا هشدار داد که اشاره یی به سوق کشتی های جنگی امریکا به آب های قلمرو لیبیا می باشد.

XS
SM
MD
LG