لینک های دسترسی

Breaking News

ایران تمرینات تازۀ میزائیل و رادار را آزمایش کرد


سپاه پاسداران انقلاب ایران، این تمرینات را در ولایت شمالی سمنان اجرا کردند
سپاه پاسداران انقلاب ایران، این تمرینات را در ولایت شمالی سمنان اجرا کردند

یک مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می گوید که تهران روز شنبه تمرینات میزائیل و رادار را در آن کشور اجرا کرد.

این تمرینات یک روز پس از آن صورت گرفت که ادارۀ دونالد ترمپ، تعزیرات تازه را بر ایران وضع کرد، زیرا هفتۀ گذشته ایران میزائیل بالستیک خود را در آن کشور آزمایش کرد.

تلویزیون دولتی ایران گزارش داده است که قوای هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شنبه تمرینات دفاع هوایی خود را آزمایش کرد. این تمرینات که شامل آزمایش میزائیل و رادار می باشد در ولایت شمالی سمنان صورت گرفته است.

تلویزیون دولتی ایران همچنین گزارش داده است که اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهور ایران، اتهامات اخیر ایالات متحده بر ضد تهران را محکوم کرد و اصرار ورزید که مردم ایران چنین اتهامات را جدی نمی گیرد.

اخیراً جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، ایران را به مثابۀ "بزرگترین دولت حامی دهشت افگنی در جهان" خطاب کرد.

با آنهام، آقای متیس تاکید کرد که در حال حاضر ایالات متحده در صدد افزایش قوای امریکایی در شرق میانه نیست تا در مقابل آنچه وی "بررفتاری" ایران نامید، پاسخ دهد.

اما در پاسخ به حمله بر کشتی جنگی عربستان سعودی، ایالات متحده کشتی جنگی خود را در تنگۀ باب المندب واقع در سواحل یمن جا به جا کرده است. در حمله بر کشتی جنگی عربستان سعودی که هفتۀ گذشته صورت گرفت، چندین خدمۀ کشتی کشته و یا زخمی شدند.

مقامات عربستان سعودی گفتند که سه قایق شورشیان حوثی حملات انتحاری را بر کشتی جنگی آن کشور انجام دادند. اما شورشیان حوثی ادعا کردند که آنان کشتی جنگی عربستان سعودی را توسط میزائیل بالستیک هدف قرار دادند.

در همین حال، بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل، روز یکشنبه گفت که نیاز به تلاش های دیپلوماتیک است تا "جبهۀ واحد در برابر تجاوز ایران" ایجاد گردد. اسرائیل و ایران، دو دشمن سر سخت تلقی می شوند.

احمد عسیری، سخنگوی نظامی عربستان سعودی اخیراً ادعا کرد که ایران مشاورین نظامی در یمن دارد و آنان از شورشیان حوثی در بخش های از یمن حمایت می کنند.

آقای عسیری در مورد جزئیات فعالیت های ایران در یمن چیزی نه گفت، اما ایران را مسوول همه جنگ ها و بی ثباتی در منطقه دانست.

در همین حال، محمد جواد ظریف، وزیر خارجۀ ایران، به تلویزیون دولتی آن کشور گفته است که تهران هرگز آغاز گر منازعه نبوده و با استفاده از منابع که در اختیار دارد، از خود دفاع می کند.

XS
SM
MD
LG