لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا ایران را تهدید برای منطقه میداند


ریکس تیلرسن: ایران مثال دیگری از تطمیع شدن در برابر یک قدرت با جاه طلبی های هستوی است
ریکس تیلرسن: ایران مثال دیگری از تطمیع شدن در برابر یک قدرت با جاه طلبی های هستوی است

ریکس تیلرسن وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا میگوید که ایران تهدیدی برای منطقه است. آقای تیلرسن دیروز با انتقاد از توافق هستوی قدرت های جهان با تهران، گفت که اگر جلو ایران گرفته نشود، آن کشور بی نظمی را در سراسر جهان گسترش خواهد داد.

حکومت ایالات متحدۀ، ایران را اخطار میدهد که واشنگتن در حال بازنگری و بررسی پالیسی خارجی اش در برابر آن کشور است و مقامات امریکایی ایران را خطری برای جهان میخوانند.

ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ در سخنانش گفت "ایران کشور دست اول در حمایت از دهشت افگنی و مسؤول تشدید چندین جنگ بوده و منافع ایالات متحدۀ در کشور های چون سوریه، یمن، عراق و لبنان را تضعیف نموده و به حمایت از حملات علیه اسراییل ادامه میهد."

آقای تیلرسن همچنان اضافه نمود که اگر جلو ایران گرفته نشود، جاه طلبی های هستوی آن کشور، همانند کوریای شمالی به یک خطر بزرگ در برابر جهان مبدل خواهد شد.

ایران در سال ۲۰۱۵ توافقنامۀ را با ایالات متحدۀ امریکا و پنج قدرت جهان امضا کرد. بر اساس این توافقنامه ایران مکلف است تا برنامه های هستوی اش را به تعلیق در آورده و در عوض تحریمات بر ایران رفع خواهد شد.

رئیس جمهور ترمپ، همواره با انتقاد شدید این توافقنامه را بدترین در نوع اش عنوان کرده است. آقای تیلرسن میگوید که موافقنامۀ هستوی، تهدید از جانب ایران را برطرف نکرده است.

آقای تیلرسن افزود که توافق هستوی با ایران، خطرات دیگری را که آن کشور به جهان و منطقه متوجه میسازد نادیده گرفته است. وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ گفت که حکومت اش خطرات ممکن از جهت ایران را به گونۀ فراگیرنده بررسی کرده و برای رفع آن اقدامات قاطع را روی دست خواهد گرفت.

شماری از قانونگذاران امریکایی نیز رفع تحریمات بر ایران را انتقاد کرده اند . اما آگاهان میگوینده که فسخ روند رفع تحریمات، نقض یک قرار داد بین المللی خواهد بود.

XS
SM
MD
LG