لینک های دسترسی

Breaking News

ایران غرب را علیه تعزیرات هشدار داد


ایران به روز سه شنبه کشور های غربی را هشدار داد که ادامه تعزیرات و فشار آوردن بر آنکشور، در حالیکه که مذاکرات هستوی جریان دارد، امکانات رسیدن به توافق را مشکل می سازد.

رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران می گوید که این طریقه ایجاد فشار همزمان با مذاکرات هیچگاه مؤثر واقع نمی گردد. وی گفت این کشور ها با چنین خیالات و تفسیر های نادرست نباید داخل مذاکرات شوند.

مهمان پرست می گوید آنها تصور خود را دارند، و این امر منجر می گردد که آنها به توافق سریع و سودمند نایل نگردند.

کشور های غربی تعزیرات خود را روی برنامۀ هستوی ایران افزایش بخشیده اند.

تهران ادعا دارد که از انرژی هستوی در تولید برق و بعضی پروژه های دیگر استفاده کند.

تعزیرات جدید ایالات متحده روی صنعت نفت ایران به تاریخ ۲۸ ماه جون نافذ می گردد که چند روز بعد از مذاکرات ایران با قدرت های جهان در مسکو می باشد.

کشور های اتحادیۀ اروپا در نظر دارند که واردات نفت خام ایران را تا ماه جولای به طور کامل توقف دهند.

دپلومات های اروپائی می گویند این روش تا زمانی تغییر نخواهد کرد که ایران اقدامات جدی و عملی را در مورد محدود ساختن فعالیت های هستوی خود اتخاذ نکند.

در مذاکرات اخیر بین ایران و قدرت های جهان در بغداد، تهران تقاضای رفع تعزیرات را در سکتور های نفت و بانکداری آن کشور کرده است.

اما چند ساعت بعد از ختم مذاکرات، هلری کلنتن وزیر خارجۀ ایالات متحده گفت طریقه دوگانه رسیدگی به این موضوع یعنی تعذیرات همزمان با مذاکرات ادامه خواهد یافت، وی گفت کار های بیشتر باید در زمینه صورت گیرد.

یکی از تقاضای های عمدۀ نماینده ایران از قدرت های جهان در مذاکرات بغداد این بود که حق ایران در مورد داشتن برنامه هستوی جهت تولید انرژی و مقاصد صلح آمیز شناخته شود.

ایران امیدوار است که در مذاکرات مسکو دو جانب بتوانند نظریات خود را در مورد همکاری روی تمام مسایل با هم شریک سازند.

XS
SM
MD
LG