لینک های دسترسی

Breaking News

تجلیل انقلاب اسلامی ایران با انتقادات شدید از امریکا همراه بود


صدها هزار مظاهره کننده به روز جمعه در تهران مرکز ایران شعار های سنتی را سر داده و پوستر های حاوی انتقادات شدید از ایالات متحده را حمل میکردند.

این راهپیمایی به مناسبت یازدهم فبروری سال ١٩٧٩ برگزار شده بود، زمانیکه پیروان آیت الله خمینی زمامداری رضا شاه پهلوی را به حمایت ایالات متحده واژگون کردند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در راهپیمایی به مناسبت سالروز این انقلاب در تهران سخنرانی کرد.

آقای روحانی گفت "در منطقه ما بعضی از تازه کاران قدرت را در دست گرفته اند، در دنیا هم، در امریکا بعضی از تازه کاران قدرت را در دست گرفته اند. همه باید بدانند در برابر ملت ایران تنها باید با احترام و تکریم با این ملت بزرگ حرف بزنند."

اخیراً دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده به دلیل آزمایش میزایل بالستیک، تعزیرات تازه را بر ایران وضع کرد.

آقای ترمپ به ایران هشدار داد که با "آتش بازی میکند". د جیم ماتیس وزیر دفاع ایالات متحده ایران را " بزرگترین یگانه کشور حامی تروریزم در جهان" خوانده است.

یکی از باشندگان تهران که در رهپیمایی روز جمعه شرکت کرده بود گفت"ما از ده سال به اینسو در راهپیمایی شرکت نکردیم. امسال خانمم برایم گفت بیا اینبار شرکت کنیم و به جهانیان به خصوص به ترمپ نشان بدهیم که ما کشور خود را با وجود اختلافات دوست داریم."

در مظاهرات به مناسبت بزرگداشت از سالروز انقلاب اسلامی ایران برخی از مظاهره کننده با دادن شعار های ضد امریکایی بیرق امریکا را به رسم انتقاد به آتش کشیدند.

ولی کاربران ایرانی در رسانه های اجتماعی به خصوص توییتر با به آتش زدن بیرق امریکا مخالفت شان را اظهار کردند.

لگدمال کردن و آتش زدن بیرق امریکا یکی از نمادهای راهپیمایی‌های حکومتی در ایران است که در دوره ریاست جمهوری حسن روحانی کمرنگ ‌تر شده بود اما به نظر می‌رسد که با موضعگیری‌های اخیر رهبر ایران، امسال دوباره در دستور کار تندروها قرار بگیرد.

(هشتگLoveBeyondFlags# دوستی فراتر از پرچم‌ها) چهارشنبه شب به وقت ایران یکی از پرکاربردترین‌ها بود و کاربران بسیاری با استفاده از این هشتگ، توهین و بی‌احترامی به بیرق کشورها را مورد انتقاد قرار دادند.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر برای ایران گزارش داده تعداد کاربرانی که روز ۲۰ دلو ۱۳۹۵ با هشتگ LoveBeyondFlags# تویت کردند، بیش از ۳۲ هزار نفر بودند که ۶۷ درصد آنها کاربران داخل ایران بودند.

XS
SM
MD
LG