لینک های دسترسی

Breaking News

پیشروی نیروهای عراقی در شهر موصل


به دنبال پیشروی نیروها، بیش از ۳ هزار مسکونین محله «مامون» از گذرگاه امنی که توسط اردو آماده شده بود از صحنه فرار نمودند.
به دنبال پیشروی نیروها، بیش از ۳ هزار مسکونین محله «مامون» از گذرگاه امنی که توسط اردو آماده شده بود از صحنه فرار نمودند.

نیروهای عراقی یکشنبه در عمق شهر موصل پیش رفته و دو محله دیگر را نیز از افراطیون داعش پس گرفتند. در عین حال هزاران تن از مردمان ملکی محلات خود را رها نموده وبه مناطقی که در کنترول حکومت عراق قرار دارد رسیده اند.

در حالی که یک هفته از یورش قوتهای عراقی بر موصل می گذرد شاهدان عینی و قوماندانان قوتهای عراق می گویند که قوتهای عراقی که از حمایت نیروهای هوایی ایالات متحده برخوردارند چندین منطقه را ازتسخیر دولت اسلامی ازاد ساخته و اکنون توجه خودرا به سوی دریای دجله معطوف کرده اند. تا حال در مورد تلفات ارقامی موجود نیست.

قبلا یک قوماندان ارشد عراقی گفته بود که پولیس نظامی عراق منطقه یی را در غرب شهر موصل در جریان درگیری شدید با تندروان دولت اسلامی تسخیر کرده است.

همچنان قوای عراقی گفتند که با حمایت قوای ائتلاف بین المللی بخش شرقی موصل را تصرف کرده اند. این شهر توسط دریای دجله به دو بخش تقسیم گردیده است.

حملات انتحاری گروۀ دولت اسلامی

پولیس فدرال به همراه اردو و واحدهای ضد تروریستی عراق صبح روز یکشنبه وارد منطقۀ «طیاران» شدند. به گفته مقام های نظامی عراق، گروۀ دولت اسلامی با انجام چندین حمله انتحاری تلاش کرد از پیشروی نیروهای امنیتی جلوگیری کند اما این نیروها در جریان حملات آسیبی ندیدند.

به دنبال پیشروی نیروها، بیش از ۳ هزار مسکونین محله «مامون» از گذرگاه امنی که توسط اردو آماده شده بود از صحنه فرار نمودند. به گفته ساکنان محلۀ مامون، جنگجویان گروۀ دولت اسلامی یا داعش مردم را در خانه هایشان قید کرده و در مواردی نیز از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

دولت عراق مردم را تشویق می کند تا جایی که ممکن است در خانه های خود باقی بمانند. در عین زمان، سازمان ملل متحد پیش بینی می کند که بیش از ۴۰۰ هزار نفر به علت کمبود غذا و مواد سوخت از خانه های خود آواره خواهند شد.

سازمان ملل متحد همچنین اعلام کرده است که در جنگ موصل، اتباع غیرنظامی بیشترین تعداد تلفات را تشکیل می دهند.

گزارش: صدای امریکا

ویراستار: احد عزیززاده

XS
SM
MD
LG