لینک های دسترسی

Breaking News

ایساف حملات شب هنگام را دستاورد خواند و کرزی خواستار توقف آن شد


بلاتز گفت وضعیت افغانستان هنوزهم پیچده است و تلفات ملکی نیروهای افغان و ایساف قابل نگرانی است.
بلاتز گفت وضعیت افغانستان هنوزهم پیچده است و تلفات ملکی نیروهای افغان و ایساف قابل نگرانی است.

جوزف بلاتز، سخنگوی نیروهای آیساف در کنفرانس مطبوعاتی هفته وار خویش درکابل گفت عملیات شب هنگام نیروهای افغان و آیساف یک ضرورت جدی است و اکثر عملیات نظامی شب هنگام در مشوره با نیروهای افغان به راه انداخته می شود.

در جریان عملیات شب هنگام نیروهای افغان و ایساف دست آوردهای عمده یی را در مورد ستراتیژی مبارزه علیه تروریزم داشته اند.

بلاتز گفت که بدون عملیات شب هنگام ممکن نبود. اکثر عملیات نیروهای افغان و آیساف که از طرف شب به راه انداخته می شود ۸۵ درصد بدون درگیری انجام می گردد. سخنگوی آیساف افزود درست است که بعضا در جریان عملیات تلفات ملکی به میان می آید ولی نیروهای ایساف تلاش می نمایند که برای کاهش تلفات ملکی سلسله عملیات شبانه را در هماهنگی بیشتر با نیروهای افغان راه اندازی نماید.

سخنگوی نیروهای آیساف گفت وضعیت درافغانستان هنوزهم پیچده می باشد و تلفات ملکی نیروهای افغان و ایساف برای ما قابل نگرانی می باشد.

او علاوه کرد نیروهای ایساف در جریان یک سال گذشته درک نموده اند که درمسیری که درحرکت هستند درست است و امید واری ها دیده می شود.

به گفته جنرال بلاتز سی و پنج هزار افغان فعلا در مراکز نیروهای افغان تحت آموزش قرار دارند، برنامه های آموزشی شان خوب پیش می رود و برای انتقال مسؤولیت به نیروهای افغان در هفت ولایت افغانستان نیز آماده گی ادامه دارند.

اظهارات سخنگوی نیروهای ایساف درمورد ادامه عملیات شب هنگام در حالیست که حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان به تعقیب حملات اخیر ناتو در ولسوالی نوزاد ولایت هلمند که باعث تلفات افراد ملکی گردیده بود، از طریق نشر اعلامیه مطبوعاتی به شدت از نیروهای ایساف خواهان متوقف شدن عملیات شب هنگام گردیده بود.

XS
SM
MD
LG