لینک های دسترسی

Breaking News

حمایت ایساف از موقف حامد کرزی درقبال عملیات نظامی ناتو در افغانستان


حمایت ایساف از موقف حامد کرزی درقبال عملیات نظامی ناتو در افغانستان
حمایت ایساف از موقف حامد کرزی درقبال عملیات نظامی ناتو در افغانستان

سخنگوی نیروهای ایساف می گوید نیروهای افغان در ۹۵ فیصد عملیات نظامی سهم ناتو سهیم هستند و روند رهبری عملیات نیز به طور تدریجی به نیروهای افغان واگذار خواهد شد.

جنرال جوزف بلاتز، سخنگوی نیروهای ایساف در کنفرانس مطبوعاتی هفته وارش گفت نیروهای ایساف در جریان عملیات محاربوی خویش ملکی را به ۲۵ فیصد کاهش داده ولی از سوی مخالفین دولت تلفات ملکی به ۸۵ فیصد بلند رفته است.

به قول جوزف تمامی عملیات در سطح ستراتیژی و تاکتیک با نیروهای افغان هماهنگ می شوند.

ایساف و جنرال دوید پیترییس با نگرانی رئیس جمهور افغانستان، حامد کرزی در مورد تلفات ملکی خود را شریک می داند، نیروهای افغان و ایساف تلاش می نمایند که تلفات ملکی را به حد اقل و حتی به صفر برساند.

جنرال جوزف بلاتز سخنگوی نیروهای آیساف به ادامه گفت "ما صد در صد با هدف رئیس جمهور افغانستان موافق هستیم که رهبری عملیات به نیروهای افغان سپرده شود ما از موقف وی حمایت می نمایم."

سخنگوی نیروهای ایساف افزود ۵۰۰۰ تن ازمخالفین مسلح ناراضی با پروسه ادغام مجدد یکجا و یا تماس گرفته اند.

جنرال جوزف بلاتز به ادامه می گوید در مورد پروسه ادغام مجدد بیش از ۱۷۰۰ تن از مخالفین دست ازمخالفت مسلحانه کشیده اند، با ۱۵۰۰ تن از مخالفین در سطوح مختلف مذکرات ادامه دارد که شامل پروسه صلح شوند، ۱۸۰۰ تن از مخالفین به طور غیر رسمی شامل پروسه ادغام مجدد شده اند، که آنها نمی خواهند، خود را رسما راجستر نمایند.

XS
SM
MD
LG