لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات: داعش در ننگرهار ضعیف شده است


قول اردوی ۲۰۱ سیلاب در شرق افغانستان می گوید که در ولسوالی های اچین، کوت و ده بالا ولایت ننگرهار برای نگهداری مناطق تصفیه شده از حضور داعش۸۰۰ نفر از اعضای خیزش های مردم را جابجا نموده اند و۱۰ پوسته امنیتی را نیز ایجاد کرده اند.

از آغاز هفته جاری به اینسو تحرکات داعش در ولایت ننگرهار خیلی ضعیف بوده و حملات قوای مشترک افغان و ائتلاف بر اهداف داعش دلیل کاهش و کمرنگ بودن تحرکات آن گروه خوانده شده است.

مقامات امنیتی در ولایت ننگرهار می گویند که داعش رهبری و اداره خود را از دست داده و اکنون به شکل خیلی ضعیف فعالیت دارند.

دگرمن شیرین آقا فقیری سخنگوی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب به صدای امریکا گفت که نیروهای امنیتی افغان وائتلاف بین المللی برای ریشه کن کردن دایمی داعش از تکتیک های ویژه وجدید نظامی استفاده می کنند و کاهش حملات هوایی و زمینی شان بالای داعش به معنی ضعف قوای عملیات کننده نیست.

این مقام نظامی افزود که عملیات قهر سیلاب اکنون تنها در ولسوالی اچین ادامه دارد و مناطق تحت هدف در ولسوالیهای کوت و ده بالا از حضور داعش پاک کاری شده است.

دگرمن شیرین آقا علاوه کرد که مناطق پیشه، تنگی مهمند، دره باندر، وچندین منطقه دیگر در اچین هنوز هم شاهد حضور داعش است.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار می گوید که برای نگهداری مناطق تصفیه شده در اچین، کوت و ده بالا نیروهای خیزش مردمی را در صفوف پولیس محلی جابجا می کنند.

او افزود:"همچنان در ولسوالی ده بالا هم در حدود ۲۰۰ فرد تحت آموزش مسلکی قرار دارند تا مهارتها را بیاموزند و توظیف شوند. در ولسوالی اچین همین اکنون نیز ما شماری زیادی خیزش کننده گان را داریم وتلاش می ورزیم تا آنها شامل صفوف پولیس محلی شوند، آموزش بگیرند وبنام پولیس محلی فعالیت کنند."

باشنده گان محل نیز از فعالیت و افراز پوسته های پولیس محلی که ترکیب از خیزش کننده گان مسلح اند، اظهار خوشنودی کرده می گویند که نگهداری مناطق تصفیه شده فقط توسط همین نیروها می شوند.

"نامم خان است از منطقه عبدالخیل استم، خیزش کننده گان خود سلاح دارند و دولت آنان را در پولیس محلی شامل کرده وبرایشان پوسته جور کرده، اینها همه جاها را نگهداری می کنند واگر پولیس محلی نباشند داعش دوباره میاید."

داعش مدت ۱۸ماه قبل در ننگرهار در ولسوالی اچین ظهور کرد وبه زودی ولسوالی های همجوار آن کوت، اچین، نازیان و حتی ولسوالی بتی کوت را تحت نفوذ قرار داد.

در اثر حملات هوایی و زمینی قوای مشترک افغان و ائتلاف و قاطعیت مردم محل در برابر داعش، این گروه حال فقط در ولسوالی اچین جمع گردیده وتحت حملات شدید قوای امنیتی افغان قرار دارد.

XS
SM
MD
LG