لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده: داعش در ضعیف‌ترین وضعیت قرار گرفته است


داعش سال قبل در جنگ های عراق پیشرفت های چشمگیری داشت.
داعش سال قبل در جنگ های عراق پیشرفت های چشمگیری داشت.

ائتلاف به رهبری ایالات متحده علیه گروه دولت اسلامی یا داعش میگوید که جنگجویان داعش در حالت دفاعی قرار گرفته و اراضی تحت کنترول خود را از دست میدهند.

در نشستی که دیروز در کویت تدویر یافته بود، بریت مکگورک نمایندۀ خاص ایالات متحده نیز اشتراک ورزیده بود. او گفت که حملات هوایی ائتلاف بین المللی، منابع گروه دولت اسلامی یا داعش، منجمله تولیدات نفت آنان را میخشکاند.

اشتن کارتر وزیر دفاع ایالات متحده نیز به روز چهارشنبه در یک جلسۀ استماعیه به کمیتۀ قوای مسلح مجلس سنا، ستراتیژی برای تضعیف و شکست دادن گروه داعش در سوریه و القاعده را توضیح داد.

جاش ارنست، سخنگوی قصر سفید هم گفته است که داعش اکنون چهل درصد اراضی ای را که زمانی در عراق تحت کنترول داشت، از دست داده است.

مقامات استخباراتی ایالات متحده به صدای امریکا گفته اند که اکنون امکان سفر دهشت افگنان خارجی به سوریه و عراق و روند پیوستن آنان با گروه دولت اسلامی کاهش یافته است. به گفتۀ مقامات استخباراتی ایالات متحده داعش اکنون توان تکمیل و یا هم ایجاد بدیل برای جنگجویان کشته شدۀ خود را در میدان جنگ نیز از دست داده است.

مقامات ارشد نظامی ایالات متحده حدود یکسال پیش گفته بودند که گروه دولت اسلامی در هرماه نزدیک به ۱۰۰۰ جنگجوی خارجی را به خطوط جنگ داخل می کند. اما جنرال پیتر گرستن، معاون فرماندهی عملیات جنگی و استخباراتی علیه داعش به روز سه شنبه در پنتاگون گفت که شمار استخدام جنگجویان از سوی داعش اکنون به ۲۰۰ نفر در ماه کاهش یافته است.

وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا یکبار دیگر تأیید میکند که شمار جنگنجویان تحت کنترول داعش در عراق و سوریه اکنون ۱۹ تا ۲۵ هزار نفر است. در گذشته این رقم حدود ۳۲ هزار نفر تخمین شده بود.

XS
SM
MD
LG