لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش برای تعیین سرنوشت هزاران کودک بجا مانده از داعش


جمعیت بین المللی هلال احمر، برنامه ای را روی دست گرفته است که از طریق آن کودکانی را که دهشت افگنان داعش در شرق میانه به جا گذاشته اند، با خانواده های شان یکجا میشوند. این برنامه به همکاری مقامات لیبیایی در مصراته به پیش برده میشود.

گروه دهشت افگن داعش برخی از کودکان را که از سوی تغذی رنج میبرند، و صدمۀ روانی دیده اند. پس از ترک بعضی مناطق، تنها گذاشته است. اکنون مقامات لیبیایی در همکاری با جمعیت بین المللی هلال احمر تلاش میکند این کودکان را دوباره با خانواده هایشان یکجا سازند.

این کودکان که شمار شان به ۵۰ نفر میرسد، سال گذشته زمانی که نیروهای لیبیایی وفادار به حکومت در طرابلس داعش را از سِرت بیرون راند، نجات داده شدند. اکثریت این کودکان، مربوط به تندروان داعش و همسران آنان میشود، برخی دیگری از آنان مهاجرینی اند که تندروان داعش آنان را با اعضای خانواده هایشان در حالی به اسارت گرفته بودند که از طریق لیبیا راهی اروپا بودند.

گروهی از کارمندان نهاد بشری، برای شناسایی این کودکان با زنان جنگجویان گروه داعش و مهاجرینی برای دو ماه تماس برقرار کرد که فعلاً در زندان های مصراته نگهداری میشوند.

تصاویر انفرادی این کودکان به زنان نشان داده شد و تا حال فقط ۱۰ کودک شناسایی شده است که از لیبیا و سودان اند.

فیصل گالول، روانشاسی که به گونه رضا کار در این برنامه مصروف است گفت که بر اساس معلومات هلال احمر، برخی از زنان توانستند که نام کامل، نام پدران و اعضای خانواده این کودکان را ارایه کنند.

او افزود که اکنون با کشور های دیگر کار میکنند تا کودکان شناسایی شده را به کشورش هایشان بفرستند.

کارمندان جمعیت هلال احمر سرپناه های موقت را برای این کودکان تهیه کرده است که از ماه دسمبر سال گذشته تا حال در آنجا زیست دارند. برخی از کودکان سن بیش از چند ماه نداشتند که این مرکز انتقال داده شدند.

گروه حقوق بشری و پرستاران رضا کار، داکتران و روانشناسان به تمامی نیازمندی های کودکان رسیدگی میکنند.

جمعیت بین المللی هلال احمر امیدوار است تا این برنامه بتواند خانواده های ۴۰ کودک دیگر را نیز دریابد که اتباع مصر، تونس، سنیگال، نایجریا، سوالیا و نایجر اند.

XS
SM
MD
LG