لینک های دسترسی

Breaking News

حقوق فلسطینی‌ها: اسراییل پاکستان را به 'منافقت' متهم کرد


پس از آن که پاکستان در نشست ملل متحد پیرامون حقوق بشر فلسطینی‌ها بر اسراییل انتقاد کرد،‌ اسراییل اسلام آباد را به منافقت متهم کرد.

ادارهٔ دپلوماسی عامهٔ وزارت خارجهٔ پاکستان دو روز پیش در یک تویت در مورد نشست کمیسیون حقوق بشر ملل متحد پیرامون "وضعیت وخیم حقوق بشر در سرزمین اشغال شدهٔ فلسطینی،‌ به شمول شرق بیت المقدس" نوشت.

در واکنش به این تویت، الون اوشپیز، دایرکترجنرال وزارت خارجهٔ اسراییل گفت که پاکستان باید اسراییل را هدف قرار ندهد و بهتر است بر مشکلات خودش تمرکز کند.

آقای اوشپیز در یک تویت نوشته است: "قهرمان حقوق بشر، پاکستان که در واقع در یک محل شیشه‌ای زندگی می‌کند اکنون به یگانه دموکراسی در شرق میانه در نشست کمیسیون حقوق بشر ملل متحد [در مورد حقوق بشر] تبلیغ می‌کند. منافقت در بهترین نوع خود."

این مقام اسراییل گزارش سالانهٔ وزارت خارجهٔ ایالات متحده در مورد وضعیت بد حقوق بشری در پاکستان را نیز تویت کرده است؛ گزارشی که در آن در مورد کشتار‌ها، به زندان افگندن‌ها، ناپدید شدن‌ها و سایر اقدامات خودسرانه توسط حکومت یا کارمندان حکومتی و محدودیت آزادی بیان تذکر یافته است.

پاکستان پس از آن در ارتباط به تنش‌ میان اسراییل و فلسطینی‌ها در محراق توجه قرار گرفت که وزیر خارجهٔ این کشور در تلاش برای یافتن یک راه حل به چندین کشور مسافرت کرد.

آقای قریشی در جریان مصاحبهٔ با شبکهٔ تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت که اسراییل با وجود همه روابط‌اش در جنگ رسانه‌ای بازنده شده و گزارش‌های رسانه‌ها مردم را تکان داده است و اکنون آنان خواهان پایان این "جنون" اسراییل شده اند؛ اظهاراتی که آقای قریشی را به یهودی ستیزی متهم ساخت.

اما وزیر خارجهٔ پاکستان در مصاحبهٔ با صدای امریکا این اتهامات را رد کرده و گفت آنانی که او را به یهودی ستیزی متهم می‌کنند، حرف هایش را تحریف کرده اند زیرا او یهودستیز نیست.

XS
SM
MD
LG