لینک های دسترسی

Breaking News

نتنیاهو: حماس آتش‌بس ۲۴ ساعته را نقض کرده است


بنیامن نتنیاهو، صدراعظم اسرائیل
بنیامن نتنیاهو، صدراعظم اسرائیل

اظهارات آقای نتنیاهو در حالی بیان شده است که در نتیجه درگیری های اسرائیل و گروه حماس بیشتر از یک هزار فلسطینی جان خود را از دست داده اند.

آقای نتنیاهو که در یک برنامه میز مدور صبحگاهی صحبت می کرد گفت که چند ساعت بعد از آنکه گروه حماس به آتش بس ۲۴ ساعته درغزه توافق کرد، دست به فیر راکت بالای اسرائیل زد.

او گفت "تا حال اسرائیل پنج آتش بس را قبول کرده است. ما آنرا قبول کردیم و عملی کردیم. حماس هر یک از آتش بس ها را رد کرد و از هر یک از آتش بس ها تخطی کرده است."

آقای نتنیاهو این اظهارات را در برنامه تلویزیونی تحت عنوان" با ملت رو به رو شو" که مربوط شبکه سی بی اس امریکا است، بیان کرد.

صدراعظم اسرائیل همچنین گفت که گروه حماس فقط یک آتش بس را قبول کرد، ولی از آن تخطی ورزید و بالای اسرائیل حمله راکتی کرد.

بناً به گفته آقای نتنیاهو، اسرائیل مجبور نیست به یک سازمان دهشت افگن، یک سازمان بی رحم دهشت افگن که متعهد به خرابی اسرائیل است اجازه نمی دهد تا تصمیم بگیرد که چی وقت برای شان مناسب است تا برای لحظه متوقف شوند، دو باره خود را مسلح کنند و به فیر های شان بالای مردم و شهراسرائیل ادامه دهند.

آقای نتنیاهو گفته است که گروه حماس در مقابله با نظامیان اسرائیل در غزه از غیر نظامیان به گونه سپر انسانی استفاده کرده است و گروه حماس را مسول کشته شدن غیر نظامیان فلسطیین تلقی می کند.

او میگوید "حماس مسول کشته شدن غیر نظامیان است. حماس نه تنها تلاش می کند تا مردم ما را بکشد، بلکه به طور مشتاقانه، و عمدی می خواهد تا مردم خود را قربانی کند. آنها از مردم خود به حیث سپر انسانی استفاده می کنند. ما از مردم و غیر نظامیان تقاضا می کنم تا منطقه را ترک کنند و آنها از مردم می خواهند تا در آنجا بمانند. چرا از آنان می خواهند تا آنجا بمانند؟ زیرا آنان می خواهد تا اجساد غیر نظامیان فلسطینی بیشتر شود. هر وقت که ما مرگ غیر نظامیان را می بینیم، می داند که عمیقا متاثر می شویم."

بعد از آنکه گروه حماس به روز شنبه پیشنهاد آتش بس موقت اسرائیل را رد کرد، این گروه به روز یکشنبه اعلان کرد که آتش بس موقت را به خاطر فرا رسیدن حلول عید فطر قبول کرده است. ولی زمانیکه کابینه اسرائیل در حال جلسه بود، چند راکت در جنوب اسرائیل اصابت کرد و در عین حال، حملات اسرائیل در غزه شنیده می شود.

هر دو طرف یکدیگر را به نقض توافقات مقصر می دانند.

گروه حماس گفته است که به دلیل عدم تعهد اسرائیل، آنان حملات شان را از سر گرفتند.

به گفته مقامات صحی فلسطین، در جنگ بیست روز گذشته میان اسرائیل و گروه حماس، بیش از ۱۰۶۰ فلسطینی کشته شده است که اکثر آنان غیر نظامیان بوده اند.

در عین حال، ۴۳ سرباز ، دو غیر نظامی اسرائیلی و یک کارگر تایلندی در اسرائیل توسط حملات راکتی که از غزه فیر شده است، کشته شده اند.

مقامات اسرائیلی همچنین گفته اند که آنان در جستجوی یافتن و نابود سازی تونل های فلسطینی که به اسرائیل متصل میشود، ادامه خواهند داد.

گزارش: AP

برگردان: خالد مفتون

XS
SM
MD
LG