لینک های دسترسی

Breaking News

سناتور جان مکین به سرطان مغز مبتلا شده است


جان مکین، سناتور برجستۀ امریکایی، در گذشته نیز دو بار به سرطان مبتلا شده بود، اما هر دو بار از این بیماری مهلک موفق بیرون شد
جان مکین، سناتور برجستۀ امریکایی، در گذشته نیز دو بار به سرطان مبتلا شده بود، اما هر دو بار از این بیماری مهلک موفق بیرون شد

جان مکین، سناتور برجسته امریکا از حزب جمهوریخواه، به سرطان مغز مبتلا شده است.

جان مکین پیش از این نیز دو بار به بیماری سرطان، مبتلا شده بود و هر دو بار در مهار آن بیماری مهلک موفق بیرون آمده است.​

پس از پخش این خبر، دونالد ترمپ، رئیس جمهور کنونی و باراک اوباما رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، اعضای جمهوریخواه و دموکرات کانگرس و سایر چهره های مطرح سیاست امریکا، به طور گسترده، حمایت شان را از سناتور مکین ابراز داشته و برای او صحت عاجل آرزو کردند.

جان مکین، به خاطر خدماتش در جنگ ویتنام، سپری کردن پنج سال در اسارت، و سی و یک سال خدمتش به عنوان سناتور ایالت اریزونا، بیشتر به عنوان یک قهرمان امریکایی شناخته شده است.

سهمگیری در جنگ ویتنام

جان مکین، پیلوت پیشین نیروی هوایی ایالات متحده، کار خویش را با مخاطره آغاز کرد.

طیارۀ مکین در جنگ ویتنام بر فراز جهیل هانوی سقوط داده شد. پس از آن پنج سال را به عنوان یک زندانی جنگ در ویتنام سپری کرد و لت و کوب و شکنجه را متحمل شد.

این سناتور کارکشته در اکثر مصاحبه های خود در باره آن زمان، کمتر صحبت می کند.

اما، خیلی علاقمند است در بارۀ بیش از ۲۰ بار بازدیدش از ویتنام که پس از جنگ انجام داده و تلاش هایش برای آوردن بقایای اجساد امریکایی های کشته شده در ویتنامصحبت کند.

آقای مکین در مورد خواست اش برای عادی سازی روابط امریکا با ویتنام گفت بود "در قدم نخست، شدیداً کار کردم تا روابط دو کشور به حالت عادی برگردد. می خواستم بر زخم های جنگ مرحم بگذارم. می خواستم کاری انجام دهم که بسیاری از سربازان ما که در جنگ شرکت داشتند، نتوانستند انجام دهند و دوباره به خانه برگردند."

آقای مکین گفته است که تعدادی زیادی از سربازانی را که ملاقات کرده است، خانواده هایشان را به ویتنام برده و محلاتی را که در آنجا جنگیده و خدمت کرده اند، به اعضای خانوادۀ شان نشان داده اند.

آقای مکین افزود که واقعاً که روابط میان مردم ویتنام و ایالات متحده، هیچگاهی به این اندازه بهتر نبوده است.

جان مکین، رئیس کمیتۀ امور نظامی مجلس سنای ایالات متحده، است و به عنوان قهرمان نظامی این کشور شناخته می شود. مکین جمهوریخواه به خاطر همکاری اش با دموکرات ها در عرصۀ برنامه های تغییر اقلیم، اصلاحات همه جانبۀ مهاجرت و اصلاحات مالی ، معروف می باشد.

این نظامی پیشین امریکایی و سناتور امروز، دو بار در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده خود را نامزد کرد. در ۲۰۰۸، برندۀ نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری شد و در برابر سناتور باراک اوباما قرار گرفت، اما در آن انتخابات پیروز نشد.

سناتور مکین، چند هفته قبل از روز انتخابات در یک مجلس با هواخواهان خود، مانع صحبت یکی از هوادارانش شد که می خواست به باراک اوباما توهین کند.

آن خانم امریکایی خطاب به آقای اوباما گفت که " او یک عرب است."

در مقابل آقای مکین گفت " نه، خانم. او یک مرد محترم و دوستداشتنی است. یک شهروند امریکا است که فقط من با وی روی برخی موضوعات مخالفت دارم."

پس از تشخیص سرطان دماغ، اکثر سناتوران و قانونگذاران مجلس نمایندگان امریکا با ارسال پیام ها، از آقای مکین دلجویی و حمایت کردند.

باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده یکی ازنخستین افرادی بود که جان مکین را مبارز سرسخت در برابر دشمن ضعیفی چون سرطان خواند.

آقای اوباما در پیام تویتر خود نوشت "جان مکین یک قهرمان امریکایی و یکی از شجاع ترین مبارزینی است که من می شناسم. بیماری سرطان نمی داند در برابر چه کسی قرار گرفته است. جان در مبارزه با این بیماری قوی باش."

این همان احساسات است که دونالدترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده و بسیاری از همکاران آقای مکین در مجلس سنا به وی ابراز داشته و خواهان برگشت این سناتور کارکشته به کانگرس ایالات متحده می باشند.

XS
SM
MD
LG