لینک های دسترسی

Breaking News

هژده کشته در حمله بر هوتلی در قرغه


مقامات افغان میگویند محاصرۀ یک هوتل کنار بند قرغه در حومۀ شهر کابل خاتمه یافته و در نتیجۀ زد و خورد مسلحانه یی که صورت گرفته، جمعاً هجده نفر کشته شده و پنج تن دیگر زخمی شده اند.

عکس ها را اینجا ببنید

مسئوولیت حمله بر هوتل سپوژمی را، طالبان بر عهده گرفته است. این حمله حدود دوازده ساعت دوام کرد و بالاخره صبح امروز جمعه پایان یافت. مقامات می افزایند که درین رویداد، حد اقل چهارده فرد غیرنظامی، سه محافظ هوتل و یک افسر پولیس کشته شده است.

پنج تندرو مسلح با راکت انداز ها و واسکت های انتحاری، شب گذشته بر هوتل سپوژمی در ساحۀ قرغه حمله کرده، و پس از هدف قرار دادن محافظین امنیتی، بر مهمانانی که در آنجا غذای شب صرف میکردند، گلوله باری نمودند.

تندروان بعداً چندین نفر را به شمول زنان و اطفال گروگان گرفتند. به گفتۀ مقامات، حین وقوع حمله، حد اقل دوصد و پنجاه مهمان در هوتل حضور داشتند که شماری از آنها موفق به فرار شدند.

نیروهای امنیتی افغان موفق شدند بیش از چهل گروگان را از چنگ تندروان آزاد سازند و محاصرۀ هوتل، با کشته شدن آخرین فرد حمله کننده، به پایان رسید. درین عملیات، هلیکوپتر های ناتو نیز قوای افغان را حمایه میکرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مسئوولیت این حمله را برعهده گرفته گرفته و گفته است که درین هوتل به گفتۀ آنها، محافل وحشیانه، نوشیدن شراب و فحاشی جریان داشت.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان با نشر اعلامیه یی، رویداد امروز را تقبیح کرده و آن را، "نشانه شکست دشمنان کشور" خوانده است.

XS
SM
MD
LG