لینک های دسترسی

Breaking News

آمادگی ها برای کنفرانس کابل


آمادگی ها برای کنفرانس کابل
آمادگی ها برای کنفرانس کابل

وزرای امور خارجه، مالیه، نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان و داکتر اشرف غنی احمد زی، مسوول تدارک کنفرانس بین المللی کابل، عصر روز دوشنبه در مقر وزارت خارجۀ افغانستان درمورد آمادگی ها برای کنفرانس کابل معلومات ارائه کردند.

داکتر عمر زاخیل وال، وزیر مالیۀ افغانستان به خبرنگاران گفت که دولت افغانستان طرح های مشخصی را به هدف ارائه در کنفرانس بین المللی کابل آماده کرده است که در آن بیشتر به مسائل رشد اقتصادی، مبارزه با فساد اداری و همچنان افزایش مسوولیت های نیروهای افغان وابسته است.

درعین حال، داکتر اشرف غنی احمدزی که مسوولیت تدارک کنفرانس کابل را به عهده دارد گفت که ادارات مختلف دولتی افغانستان به شکل گروهی طرح های را تهیه کرده اند که هدف عمده آنان پیش بینی برنامه های بازسازی و رشد اقتصادی در سال های آینده است که برای تکمیل شدن آن به ملیارد ها دالر نیاز میباشد.

داکتر زلمی رسول، وزیر خارجه افغانستان گفت بان کی مون، سرمنشی سازمان ملل متحد، یکجا با نمایندگان بلند پایۀ حدود ۶۰ کشور کمک کننده به افغانستان در این کنفرانس حضور خواهند یافت.

ستیفن دیمستورا، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان در این کنفرانس گفت که سازمان ملل متحد از طرح های دولت افغانستان برای پیشرفت اقتصادی و پذیرفتن مسوولیت های بیشتر و همچنان مبارزه با فساد اداری حمایت می کند، اما انتظار دارد تا گام های جدی تر در زمینۀ مبارزه بافساد برداشته شود

قرار است کنفرانس بین المللی کابل به تاریخ بیست و نهم سرطان برابر با بیستم جولای درکابل برگزار شود.

XS
SM
MD
LG