لینک های دسترسی

Breaking News

قتل رئیس اقوام و قبائل ولایت زابل


افراد مسلح مخالف دولت شب سه شنبه در ولسوالی شاه جوی ولایت زابل رئیس اقوام وقبایل آن ولایت را با خانمش یک جا به قتل رسانیده و یک تن از اعضای خانوادۀ وی مجروح گردیده است.

محمد جان رسول یار، سخنگوی ولایت زابل ضمن تائید خبر مذکور به رادیو آشنا گفت "شب گذشته درولسوالی شاه جوی رئیس ریاست اقوام و قبایل به آن ولسوالی سفر نموده بودند تا از و وضعیت سیلاب زده گان مشاهد نماید، ولی شب گذشته بعد از نماز تراویح مخالفین دولت رئیس اقوام وقبایل را با خانمش یکجا به قتل رسانیدند."

به قول رسول یار، رئیس اقوام و قبایل هیچ گونه خصومت شخصی نداشت، بناً مسئول قتل وی و خانمش مخالفین دولت می باشند.

به اساس یک گزارش دیگر، مسئولین دولتی در ولایت قندهار روز چهارشنبه اعلام نمودند که عملیات موسوم به "همکاری" در ولسوالی های آشوب زدۀ ژیړی و پنجوایی نیز وسعت یافته است. عملیات همکاری قبل از این در مربوطات شهر قندهار و ولسوالی ارغنداب جریان دارد که هدف عمدۀ آن مساعد به حکومت داری خوب و عرضۀ خدمات برای مردم می باشند.

داکتر توریالی ویسا، والی قندهار، تورن جنرال شیر محمد ځاځی، قوماندان قول اردوی ۲۰۵ اتل و جنرال شفیق الله افضلی، قوماندان زون ۴۰۴ میوند در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک آغاز عملیات همکاری را اعلام نمودند.

والی ولایت قندهار در ضمن گفت به خاطر فرارسیدن تاریخ انتخابات ولسی جرگه عملیات پاک سازی مخالفین دولت در ولسوالی های یاد شده آغاز گردیده است.

به اساس یک گزارش تازه در ولسوالی پنجوای و ولسوالی ژیړی، نیروهای افغان و آیساف در جریان عملیات همکاری با مخالفین دولت در گیر گردیده اند که در مجموع ۱۶ تن از افراد مسلح مخالف دولت کشته شده اند.

نیروهای آیساف در یک اعلامیۀ مطبوعاتی تذکره داده اند که عملیات در منطقۀ زنگ آباد پنجوایی بر یک مخفی گاه مخالفین دولت صورت گرفت که جمعاً 10 تن از مخالفین کشته شده اند اما در جریان عملیات به مردم ملکی و نیروهای شامل در علمیات تلفات وارد نگردیده است.

همچنان در ولسوالی ژیړی در جریان عملیات شش تن از مخالفین دولت کشته شده اند.

دفتر مطبوعاتی ولایت قندهار ضمن تائید خبر مذکور اعلام نمود که در روز اول عملیات همکاری در ولسوالی ژیړی، شش تن از مخالفین در نبرد رویا روی کشته شده اند.

به اساس یک گزارش تازه مسئولین حکومتی در ولایت هلمند می گویند نیروهای افغان و ائتلاف در ولسوالی موسی قلعه بر یک زندان مخالفین دولت هجوم برده اند که در نتیجه عملیات ۱۳ تن از مخالفین دولت پنج تن زندانی کشته و ۲۷ تن از زندانیان توسط در عملیات آزاد شدند.

داود احمدی، سخنگوی ولایت هلمند ضمن تائیدخبر مذکور به صدای امریکا گفت "آزاد شدن زندانیان از زندان طالبان در ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند در حالیست که مسئولین امنیتی در ولسوالی های زیړی و پنجوایی قندهار قبل از انتخابات ولسی جرگه آغاز نموده اند.

XS
SM
MD
LG