لینک های دسترسی

Breaking News

توزیع کارت های هویت بایومتریک در قندهار


توزیع کارت های هویت بایومتریک در قندهار
توزیع کارت های هویت بایومتریک در قندهار

در هوای گرم و سوزان ولایت قندهار، روزانه صد ها تن قبل از آغاز عملیات پلان شده جهت به دست آوردن کارت های هویت بایومیتریک انتظار می کشند که به کمک نیروهای ائتلاف توزیع میگردد.

مسئولین ولایت قندهار می گویند تا هنوز در حدود ده هزار تن از باشندگان ولسوالی های مختلف ولایت کارت های بایومیتریک را به دست آورده اند.

کارت های هویت بایو میتریک برای کسانی داده می شوند که عمر شان بالاتر از ۱۶ سال باشد؛ برای اطفال و زنان از این کارت ها داده نمی شود.

داکتر توریالی ویسا، والی قندهار که خود نیز کارت هویت بایومیتریک را به دست آورد، در مورد اهمیت آن می گوید "کارت های بایومیتریک در کاهش واقعات [دهشت افگنی] موثر تمام خواهد شد."

والی قندهار به ادامه می گوید که اگر کسی مورد شک قرار گیرد، و مسئولین امنیتی منزل وی را تلاشی نمایند، شخص مذکور می تواند کارت هویت بایو میتریک خویش را نشان دهد. و همچنان نزد نیروهای امنیتی لست های افراد مظنون نیز وجود دارد، که در آن صورت به آسانی نیروهای امنیتی هویت وی را تثبیت کرده می توانند.

مسئولین ولایت قندهار می گویند در حال حاضر در این ولایت در دو مرکز کارت های هویت بایومیتریک برای مردم توزیع می گردد، ولی تا ماه اگست سال جاری تعداد مراکز به شش مرکز افزایش داده خواهد شد.

تعدادی از مردم ولایت که جهت به دست آوردن کارت های بایومیتریک به مقام ولایت قندهار آمده بودند میگویند در مورد فایده این کارت های بیشتر نمی دانیم ولی مردم میگویند که این کارت ها برای این خوب است که ما در شهر قندهار گشت و گذار می نمایم که متهم به دهشت افگنی نخواهیم شد.

یکی از باشندگان شهر قندهار میگوید بخاطری این کارت را گرفته ام که به فکر آرام زندگی نمایم و برایم کسی آزار ندهد.

XS
SM
MD
LG