لینک های دسترسی

Breaking News

وضع نابسامان کودکان متخلف مرکز اصلاح در هلمند


وضع نابسامان کودکان متخلف مرکز اصلاح در هلمند
وضع نابسامان کودکان متخلف مرکز اصلاح در هلمند

فعالین حقوق بشر می گویند که باید اطفال متخلف در جاهای مناسب اصلاح و تربیت شوند و دوباره به جامعه بر گردند.

محمد طیب، رئیس امور عدلی ولایت هلمند می گوید که از نبود جای مناسب تا اکنون اطفال متخلف در یک خانه تنگ و کهنه نگهداری میشوند.

به گفته وی در حال حاضر به شمول یک دختر 57 تن طفل در این جا وجود دارد که مرتکیب جرایم مختلف گردیده اند و در این مکان اصلاح و تربیت آنها کار دشواراست.

اما گفته شده است که قرار است یک مرکز برای نگهداری و تربیت مجدد اطفال ساخته شود.

به گفته مسوولین این مرکز به هزینه بیش از نه صد هزار دالر امریکایی به کمک مالی کشور بریتانیا در مدت یک سال اعمار میگردد.

گلاب منگل والی هلمند به خبرنگاران گفت این مرکز که دارای طعام خانه، محل تربیه، محل بود وباش و تمام سهولت ها است به هزینه مالی بریتانیا از سوی تیم بازسازی مستقر در این ولایت اعمار می شود.

او گفت "این پروژ یکی از مهم ترین پروژه های است وما به نبود چنین مراکز به مشکلات زیادی روبرو بودیم که به اعمار این مرکز مشکلات حل خواهد شد."

کاراعماراین مرکز در ولایت هلمند در حالی آغاز می گردد که مسوولین حقوق بشر زون جنوب غرب نگران افزایش جرایم جنایی در میان اطفال هستند.

شمس الدین تنویر، مسوول بخش اطفال دفتر حقوق بشر زون جنوب غرب، دراین باره به رادیو اشنا می گوید "50 فیصد اطفال به اتهام جرایم جنایی بازداشت گردیده اند و مسئله تعقیب عدلی آنان نیز تا وقت زیادی ادامه می یابد."

وی می افزاید شرایط موجوده به روح و روان تمام اطفال تاثرات منفی گذاشته است.

رئیس امور عدلی ولایت هلمند نیز می گوید که اطفال متخلف موجود در ولایت هلمند که از سنین 6 الی 17 سال هستند بیش از 50 فیصد آنان را مجرمین جنایی تشکل میدهد.

XS
SM
MD
LG