لینک های دسترسی

Breaking News

والی کندهار: شورشیان دستگیر شده بدرستی مجازات نمی شوند


توریالی ویسا، والی کندهار
توریالی ویسا، والی کندهار

توریالی ویسا، والی کندهار میگوید آن عده شورشیان و مخالفین مسلح دولت که به اتهام حملات دهشت افگنی از سوی مقامات امنیتی بازداشت می شوند، بدون مجازات کامل از مجراهای قضایی رها می شوند.

آقای ویسا میگوید اینکار نه تنها روحیه و کارکردهای نیروهای امنیتی را ضرر می رساند، بلکه بر جسارت و قانون گریزی شورشیان می افزاید.

والی کندهار گفت "مقامات قضایی و عدلی درحصه همچو افراد از نرمش کار می گیرند. به همین دلیل است که شمار مخالفین دولت زیاد است. اگر بالای افرادی که دستگیر می شوند عدالت به درستی تطبیق شود، جلو آنها گرفته خواهد شد."

اما دل آقا همت، رئیس محکمه استیناف ولایت کندهار، این اظهارات والی را غیرمسوولانه خوانده آن را رد می کند. آقای همت می گوید که بیشتر از ۲۱۰۰ دوسیه مربوط به شورشیان در ادارات قضایی کندهار حل و فصل گردیده است.

آقای همت به صدای امریکا گفت "این نظر شخصی وی است. اگر کدام موارد مشخص دارد باید آن را با ما در میان بگذارد. تعداد قضیه هایی که ما حل وفصل نموده ایم نمایانگر تطبیق قانون است. من نمی دانم که والی چطور این حرف را می زند."

از جانبی هم اهالی کندهار از موجودیت فساد گسترده در ارگان های عدلی و قضایی آن ولایت شکایت می کنند. شماری از باشنده گان کندهار به رادیو آشنای صدای امریکا گفتند که جنایتکاران و متخلفین قانون با پرداخت رشوه از بند رها می گردند.

XS
SM
MD
LG