لینک های دسترسی

Breaking News

هلاکت قوماندان طالبان در قندهار


هلاکت قوماندان طالبان در قندهار
هلاکت قوماندان طالبان در قندهار

آیساف می گوید، در ولسوالی پنجوایی قندهار هشت طالب مسلح بشمول یک قوماندان سرشناس آنها کشته شده اند.

نیروهای آیساف با انتشار اعلامیه مطبوعاتی می گوید، در جریان عملیات در ولسوالی پنجوایی ولایت کندهار یک تن از قوماندان مشهور طالبان به نام حاجی امیر کشته شده است.

به قول از اعلامیه نیروهای آیساف ، عملیات در منطقه موسوم به زنگ آباد بر یک مخفی گاه مخالفین دولت صبح روز یکشنبه صورت گرفته که در نتیجه به شمول حاجی امیر چندین تن از افرادش نیز کشته شده اند.

جنرال سردار محمد ځاځی قوماندان امنیه ولایت کندهار ضمن تایید خبر مذکور به رادیو آشنا گفت:

شب گذشته در ولسوالی پنجوایی ولایت کندهار نیروهای افغان و ایتلاف عملیات را به ضد طالبان به راه انداخته بودند ، که در نتیجه هشت تن از طالبان مشهور کشته و سه تن دیگر گرفتار گردیده اند.

به گفته قوماندان امنیه ولایت کندهار در جریان عملیات حملات هوایی نیز استفاده شده است ، و از مخفی گاه طالبان سلاح و مهمات نیز به دست امده است.

حاجی آغا لالی معاون شورای ولایتی ولایت کندهار نیز تایید می نماید که از چند روز به این طرف نیروهای افغان و نیروهای ایتلاف در مربوطات منطقه زنگ آباد ولسوالی پنجوایی ولایت کندهار عملیات را آعاز نموده اند که در جریان عملیات یک تعداد از مخالفین دولت کشته و یک دیگر بازداشت گردیده اند.

به گفته حاجی آغالالی در بین کشته شده گان یک تن از قوماندانان مشهور طالبان نیز شامل می باشد.

قاری محمد یوسف احمدی سخن گوی طالبان ازجای نامعلوم به مطبوعات گفته است در صفوف طالبان به نام حاجی امیر قوماندان مشهور طالبان وجود ندارد که در ولسوالی پنجوایی کشته شده باشد.

به قول احمدی در ولایت کندهار ، زابل و ارزگان چهار عراده وسایط نیروهای افغان و ایتلاف توسط بم های کنار جاده منفجر و در نتیجه ۱۶ تن از عساکر داخلی و خارجی کشته شده اند.

به اساس یک گزارش دیکر یک تن از عساکر نیروهای آیساف در جنوب افغانستان به اثر انفجار بم کنار جاده کشته شده است.

نیروهای آیساف خبر کشته شدن یک تن از عساکر خویش را با نشر اعلامیه خبری تایید نموده اما در مورد هویت و محل دقیق واقعه اظهار نظر نه نموده اند.

جمیز کار سمیت سخن گوی نیروهای بریتانیه وی در ولایت هلمند ضمن تایید خبر کشته شدن یک تن از سربازان بریتانوی آیساف گفت:

"سربازجزتام نمبر ۴۰ بحری روز گذشته در ولسوالی سنگین مصروف گذمه پیاده بود که مورد حمله بم کنار جاده قرار گرفت و کشته شد".

قاری محمد یوسف احمدی سخن گوی طالبان از جای نامعلوم به مطبوعات گفت به اثر انفجار بم کنار جاده شش تن از عساکر بریتانوی درولسوالی سنگین کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG