لینک های دسترسی

Breaking News

بین کرزی و پترییس "اختلاف نظری موجود نیست"


قوای بین المللی کمک به امنیت (آیساف) در افغانستان میگویند که هیچ اختلاف نظری بین حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان و جنرال دیوید پترییس، قوماندان عمومی قوای بین المللی در این کشور وجود ندارد.

جنرال جوزف بلاتش، سخنگوی قوای بین المللی کمک به امنیت امروز در کابل گفت که هفته گذشته جنرال پترییس هشت بار با رئیس جمهور کرزی دیدار کرده و طرح های خود را برای وی تشریح داده است.

به گفته جنرال بلاتش، طرح ایجاد ملیشه ها در افغانستان روی دست نیست، بلکه قرار است قوای پولیس حمایوی تشکیل شود، تا بتواند برای قوای امنیتی پولیس کمک های لازم را در زمان ضرورت فراهم نماید.

وی گفت که این پلان قبلا از سوی وزارت داخله افغانستان مطرح گردیده و هدف اساسی آن آموزش نیرو های پولیس و ایجاد حمایت های بیشتر به آن است.

همچنان دومینیک میدلی، سخنگوی نماینده ملکی ناتو گفته است که ناتو به صورت کامل از طرح های که قرار است در کنفرانس کابل ارائه شود حمایت میکند؛ و هیئت ناتو نیز در این کنفرانس فعالانه حضور خواهد داشت.

قرار است کنفرانس بین المللی کابل در ۲۹ سرطان (۲۰ جولای) به اشتراک سر منشی سازمان ملل متحد و وزرای خارجه و نمایندگان بلند پایه بیشتر از ۶۰ کشور در آن اشتراک کنند.

در خبر دیگر، امروز حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان با گروهی از سناتوران ایالات متحده بشمول سناتور کارل لیوین و سناتور جک ریید ملاقات کرد و روی موضوع دهشت افگنی و تهدید جهانی آن صحبت نمود.

رئیس جمهور افغانستان از امداد ایالات متحده به مردم افغانستان و همکاری های آنکشور ابراز سپاس نمود و تعهد خود را در مورد مقابله با دهشت افگنی ابراز کرد.

در این گردهمایی دیگر مقامات ارشد حکومت افغانستان بشمول وزیر خارجه و مشاور امور امنیت رئیس جمهور نیز حاضر بودند.

XS
SM
MD
LG