لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی: 'کشتار عام' در فراه بی پاسخ نخواهد ماند


رئیس جمهور افغانستان حملات سازمان یافتۀ طالبان را در فراه کشتار عامه دانست و هشدار داد که از بین بردن مسلمانان بی پاسخ نخواهد ماند.

عبدالرحمان ژوندی، سخنگوی والی فراه گفت که در نتیجۀ این رویداد 34 غیر نظامی، شش سرباز اردوی ملی، چهار منسوب پولیس کشته و 91 نفر مجروح شدند که در بین آنها دو قاضی نیز شامل بود.

هدف اصلی این حمله آزاد کردن ۱۵ عضو گروه طالبان بوده که برای محاکمه در حال انتقال به محکمۀ ولایت فراه بودند.

این حمله گروهی صبح امروز زمانی در مركز شهر فراه به وقوع پیوست كه بیشتر كارمندان ادارات دولتی و خصوصی كار خود را آغاز كرده بودند. شورشی ها پس از منفجر ساختن موتر پُر از مواد انفجاری در مقابل ساختمان محکمه، وارد آن شدند و به گلوله باری پرداختند.

نور كینتوز، قوماندان امنیه فراه به رادیو آشنا گفت که مهاجمان انتحاری نُه نفر بودند كه لباس سربازان اردوی ملی را بر تن داشته و با وسایط ارتش به ساختمان محكمه شدند.

تمام مهاجم های رویداد توسط قوای امنیتی افغانستان از بین رفتند.

قوماندان امنیه فراه پس از ختم درگیری ها ارقام ارائه شده مبنی بر تلفات غیر نظامی ها را تائید کرد.

گروه طالبان نیز با نشر اعلامیه ای مسئولیت این حادثه را به عهده گرفته اند و ادعا کرده اند كه در این حمله 115 تن از سربازان اردو و پولیس ملی را كشته و زخمی نموده اند.

در اعلامیۀ مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان آمده که رئیس جمهور کرزی هیأتی را به فراه اعزام می کند تا رویداد را بررسی کند و برای خانواده های متأثر شدگان کمک های عاجل را فراهم کند.
XS
SM
MD
LG