لینک های دسترسی

Breaking News

پنجاه و نه تن تاکنون در بازاری در کینیا کشته شدند


وزیر داخله کینیا میگوید ده الی پانزده تن از مهاجمان هنوزهم در داخل بازار سربسته در نایروبی وجود دارند.

مقامات کینایی میگویند، مهاجمان افراط گرای اسلامی بدنبال کشتن حد اقل ٥٩ نفر و زخمی کردن ١٧٥ تن، شمار نا معلوم افراد را در بازار سربسته که در منطقه ویستلندز نایروبی موقعیت داشت گروگان گرفته اند.

جوزف اولی لینکو وزیر داخله کینیا میگوید تا کنون بیش از یک هزار نفر از این بازار تخلیه شده اند و وضعیت را شکننده عنوان کرده است. وزیر داخله کینیا اضافه کرد که شرکای بین المللی و مردم کینیا که در خارج از کشور به سر میبرند پیشنهاد کمک نموده اند. وی گفت: «مردم کینیا در سراسر جهان در برابر این حادثه تعهد نشان داده اند، برخی از انها حتی پیشنهاد ارسال خون را از طریق شرکت های هوایی که به کینیا پرواز دارند نموده اند. بیشتر مردم به شفاخانه خون اهدا کرده اند که با این عمل ما را دوباره قوت بخشیده اند. ما کشور خود را به تمام معنی دوباره مصون خواهیم کرد. جنایتکارانیکه به این کار مبادرت ورزیده اند با قوت نیروهای دلیر ما مواجه خواهند شد.»

امروز صبح وسایط نقلیه عساکر تازه دم نیروهای دفاعی را به سوی این بازار رسانید.

گروه بنیادگرای شورشی الشباب مسولیت این حمله را به عهده گرفته که خاصتاً غیر مسلمانان را هدف قرار میدهند. بامرا از شفاخانه گروه نانک رامگریه میگوید حدود بیست پنج زخمی برایشان اورده شده که دو تن در اثر اصابت مرمی و خونریزی شدید در شفاخانه جان سپرده اند.

محل گروگان ها تحت محاصره قرار دارد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:08 0:00


ورو کین یاتا رئیس جمهور کینیا عملیات در شرف وقوع امنیتی را در پایتخت حساس خواند و اضافه کرد نجات گروگانان اولویت عمده در این عملیات است.
XS
SM
MD
LG