لینک های دسترسی

Breaking News

رهایی گروگانان در کینیا و دستگیری مظنونین حملات


وزارت داخله کینیا گفت شام دو شنبه عساکر تمام منازل مرکز تجارتی را تفتیش نمودند تا دریابند که کسی در آنجا باقی نمانده باشد.

مقامات می گویند سه مرد مسلح در جریان برخورد ها کشته و حد اقل ده مظنون دیگر دستگیر شده است. امینه محمد وزیر خارجه کینیا گفت مردان مسلح از چندین کشور به شمول ایالات متحده امریکا و برتانیه می باشند :" معلوماتی که ما داریم امریکائیان سومالی و عرب الاصل بین سنین هژده و نزده استند که در ایالت مینیسوتای امریکا و یک جای دیگر زیست می کردند. این به نظر من شکل جهانی بودن جنگ را نشان می دهد که ما می جنگیم".

شورشیان گروه ال شباب مسوولیت این حمله را به عهده گرفت که در آن حد اقل شصت و دو نفر کشته شد. موسسه صلیب سرخ رقم تلفات را شصت و نه گزارش می دهد.

امینه محمد وزیر خارجه کینیا
امینه محمد وزیر خارجه کینیا

نماینده خاص سومالیا در ملل متحد به روز سه شنبه خواستار دو برابر ساختن تلاش ها برای مبارزه با جنگجویان گروه الشباب مرتبط به القاعده شد که مسوول محاصره مرگبار مرکز سرپوشیده تجارتی در کینیا می باشند.

بل کلنتن ، ریس جمهور سابق امریکا ، طی مصاحبه تلویزیونی گفت گروه ال شباب باعث تخریبات زیاد در آن سوی جهان شده است:" گروه الشباب می خواهد که کنترول سومالیا را به عهده گیرند. آنها بر کینیا بخاطری بر آشفته استد که کینیا عساکر خود را به سومالیا فرستاده است تا در برابر شورشیان الشباب بجنگند".

در همین حال محکمه جرایم بین المللی می گوید آماده است تا با کینیا همکاری نموده و کسانی را که مسوول حملات مرگبار در مرکز سربسته تجارتی نایروبی هستند به عدالت بکشانند.

فتو بنسوتا، یکی از سارنوالان محکمه جرایم بین المللی، گفت در حالیکه کینیا می تواند قانونا در خود کشور به این قضیه رسیدگی کند و مسوولین ای حمله را به پایه عدالت بکشاند، این قتل و کشتار همچنان در محکمه بین المللی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته می تواند.
کینیا
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:02:38 0:00
XS
SM
MD
LG