لینک های دسترسی

Breaking News

جان کری: ترمپ باید استعفا کند


جان کری، وزیر خارجۀ پیشین ایالات متحدۀ امریکا گفته است که دونالد ترمپ باید از سمت خود به عنوان رئیس جمهور امریکا کنار برود.

آقای کری که در یک بحث در حاشیۀ نشست اقتصادی جهان در شهر داووس سویس صحبت می‌کرد، ابتدا در پاسخ به این پرسش که پیام‌اش به دونالد ترمپ که در نشست داووس شرکت نکرده است، چیست؟ گفت "او (ترمپ) چنین چیز‌ها را جدی نمی‌گیرد."

پافشاری مجری بحث شبکۀ تلویزیونی سی ان بی سی سبب شد که آقای کری، این منتقد سرسخت دونالد ترمپ، پیام خود را به رئیس جمهور در یک واژه خلاصه کند و بگوید "استعفا".اما مشخص نکرد که چرا باید رئیس جمهور ترمپ استعفا بدهد.

قرار بود رئیس جمهور ترمپ در نشست داووس شرکت کند، اما به دلیل انسداد قسمی دفاتر حکومت فدرال امریکا، سفر خود را به داووس لغو کرد.

آقای ترمپ با نشر پیامی در تویتر ضمن بیان دلیل عدم حضورش در نشست داووس، یکبار دیگر بر رسانه‌ها تاخته است.

آقای ترمپ نوشت "بار اخیر که به داووس رفتم، رسانه‌های دروغگو گفتند که نباید می‌رفتم. امسال، به دلیل انسداد حکومت، تصمیم گرفتم که نروم و رسانه‌های دروغگو گفتند که باید آنجا می‌بودم".

نشست داووس تنها رویدادی نیست که از اجندای کاری رئیس جمهور حذف شده است. پیش از این ننسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا از آقای ترمپ خواست که به دلیل انسداد حکومت فدرال، سخنرانی سالانۀ خود را به ملت به تاخیر بیاندازد.

با وصف تقاضای خانم پلوسی، رئیس جمهور ترمپ گفته است که سخنرانی سالانه اش را به مردم امریکا که برای تاریخ ۲۹ جنوری برنامه ریزی شده است، بدون تاخیر ایراد خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG