لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلی: داعش جنگ مذهبی را در افغانستان دامن میزند


معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان، موجودیت تندروان گروۀ داعش را خطرناکتر از طالبان میداند.
معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان، موجودیت تندروان گروۀ داعش را خطرناکتر از طالبان میداند.

پس از چندین حملۀ پی در پی تندروان گروۀ دولت اسلامی یا داعش در افغانستان، محمد کریم خلیلی، معاون پیشین ریاست جمهور افغانستان، می گوید، گروۀ داعش تلاش دارد که به مانند سوریه و عراق، یک "وضعیت بحرانی" را در افغانستان نیز ایجاد کند و "تفرقۀ قومی و مذهبی" را در این کشور دامن بزند.

کریم خلیلی در یک مصاحبۀ اختصاصی با تلویزیون آشنا، موجودیت تندروان گروۀ داعش را به مراتب خطرناکتر از طالبان خواند.

به گفتۀ آقای خلیلی"امروز خیلی تجدید نظر در افکار و اندیشه های طالبان پیدا شده است، اما داعش یک پدیدۀ نوظهوریست که با امکانات وسیع که در اختیار دارد، در حال سرباز گیریست."

معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان این اظهارات را در حالی بیان داشته است که سه روز قبل، در نتیجۀ یک حملۀ انتحاری گروۀ داعش در مسجد باقرالعلوم در شهر کابل، حدود چهل کشته و نود نفر دیگر زخمی شدند.

در یک حملۀ انتحاری دیگر این گروه، که هفتۀ قبل در ساحۀ پل محمود خان شهر کابل بر یک موتر کارمندان امنیت ملی صورت گرفت، چهار نفر کشته و ١٠ تن دیگر مجروح شدند.

آقای خلیلی گزارش های را که ممکن گروه های دیگر با استفاده ازنام داعش حملات ضد شیعیان را در افغانستان انجام میدهند، یک امر "غیر منطقی" عنوان کرد.

معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان همچنان گفته است که بادرنظرداشت حملات انتحاری، ادامۀ جنگ در ولایات و کشته شدن صدها سرباز افغان و افراد ملکی، مردم از وضعیت امنیتی در کشور ناراض بوده و از مسؤلین حکومت افغانستان خواست تا در این رابطه توجۀ جدی به خرج دهند.

XS
SM
MD
LG