لینک های دسترسی

Breaking News

پادشاه ۸۴ سالۀ سعودی عملیات جراحی را موفقانه پشت سر گذاشت


سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی که ۸۴ سال عمر دارد، عملیات جراحی برداشتن کیسۀ صفرا را موفقانه پشت سر گذاشته است.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی گزارش داده است که وضعیت شاه سلمان خوب است و برای مدتی در شفاخانه زیر درمان قرار خواهد داشت.

پادشاه عربستان سعودی روز دوشنبه گذشته به دلیل التهاب شدید کیسۀ صفرا در یک شفاخانه در شهر ریاض بستری شد. او در هنگامی که در شفاخانه بستر بود، روز سه شنبه جلسۀ کابینه را از طریق کنفرانس ویدیویی ریاست کرد.

مقام‌های عربستان سعودی پیش از این گفته بودند که شاه سلمان از سلامت خوب فزیکی برخوردار است و گمانه‌زنی‌هایی را کرده بودند که گویا وی به سود پسرش از قدرت کنار خواهد رفت.

سلمان بن عبدالعزیز که ولیعهد عربستان سعودی بود، پیش از آنکه در سال ۲۰۱۵ به پادشاهی برسد برای دو و نیم سال معاون پادشاه بود. او همچنین برای بیش از ۵۰ سال والی ریاض بود.

شاه سلمان بزرگترین کشور صادرکنندۀ نفت جهان را رهبری می‌کند، با اینحال، محمد بن سلمان پسر ۳۴ سالۀ وی که ولیعهد عربستان سعودی است، بیشترین امور روزمرۀ دولت، از نفت گرفته تا امور دفاعی، سیاست خارجی و امور اقتصادی، را رهبری می‌کند.

محمد بن سلمان در چند سال گذشته قبضۀ خود را در قدرت محکم کرده و اصلاحات بزرگ اجتماعی از جمله دادن حقوق بیشتر به زنان و اقتصادی چون تنوع چرخۀ اقتصادی عربستان سعودی و کاهش اتکای آن کشور به درآمد نفت را روی دست گرفته است.

XS
SM
MD
LG