لینک های دسترسی

Breaking News

شاه عربستان با ۵۰۶ تُن بار و ۲۵ شهزاده، به اندونیزیا میرود


آرشیف: خاندان سلطنتی عربستان سعودی به سفر های پر زرق و برق پر هزینه معروف است
آرشیف: خاندان سلطنتی عربستان سعودی به سفر های پر زرق و برق پر هزینه معروف است

در ۴۶ سال گذشته، این اولین بار است که یک پادشاه عربستان سعودی از پر جمعیت ترین کشور اسلامی دیدار می کند.

سفر پادشاه عربستان سعودی به اندونزیا در حالی صورت می گیرد که روابط اقتصادی میان دو کشور اسلامی، مورد توجه جدی قرار دارد.

سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان سعودی را در این سفر جمعاً ۱۵۰۰ نفر بدرقه میکند، که در آن ۱۰ وزیر، ۲۵ شهزاده و حد اقل ۱۰۰ کارمند امنیتی نیز شامل اند.

شرکت خصوصی ای که مسئولیت انتقال بار سفر شاه سلمان را عهده دار شده، گفته است که برای این کار، بیش از ۵۷۲ کارمند را استخدام میکند.

بر اساس گزارش خبرگزاری اندونزیا، پادشاه عربستان سعودی با کارگو یا بار ۵۰۶ تُنی به اندونزیا سفر خواهد کرد که شامل دو موتر مرسدس بنز اس-۶۰۰ از نوع لیموزین و دو لِفت برقی می شود.

سفر اعضای شاهی عربستان سعودی همیشه پر زرق و برق بوده است. در سال ۲۰۱۵ میلادی، شاه سلمان حین سفرش به واشنگتن دی سی، یک هوتل کامل را که ۲۲۲ اتاق داشت در یکی از مجلل ترین مناطق شهر دی سی، به کرایه گرفت.

با وجودیکه بار سفر پادشاه عربستان سعودی بزرگ به نظر می رسد، الزاماً پر بار ترین سفر سایر رهبران جهان نیست. در سال ۲۰۱۳ میلادی، زمانی که باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، به صحرای جنوب افریقا سفر کرد، ۵۶ موتر به شمول ۱۴ لیموزین همراه با صد ها نیروی مخفی ایالات متحده وی را همرایی کرد.

XS
SM
MD
LG