لینک های دسترسی

Breaking News

پرواز طیاره های بم افگن امریکا بر فراز شبه جزیرۀ کوریا


مقامات نظامی امریکا می ‌گویند که دو طیارۀ بمب افگن امریکایی، در پاسخ به آزمایش های اخیر میزایل کوریای شمالی، بر فراز شبۀ جزیره کوریا، پرواز کرده است.

کوریای شمالی به روز جمعه، با آزمایش یک میزایل بالستیک قاره پیما که توانایی حمل کلاهک اتمی را دارد، ادعا کرد که اکنون ایالات متحدۀ امریکا در تیر رس پیونگ یانگ قرار دارد. پیونگ یانگ همچنان هشدار داده است که اگر ایالات متحده تحریم های بیشتر بر آن کشور وضع کند یا دست به ماجراجویی های نظامی بزند، کوریای شمالی اقدامات قاطع برای تامین عدالت را روی دست خواهد گرفت.

اردوی امریکا گفت، طیاره‌های بم افگن نوع B1B از یک پایگاه هوایی ایالات متحده امریکا در گوآم پرواز کردند و جت‌های جنگی جاپان و کوریای جنوبی با این طیاره‌ها در یک ماموریت ده ساعته سهم گرفتند.

کوریای شمالی اعلام کرد که آزمایش دیگری از یک میزائیل بالستیک قاره پیما را به روز جمعه موفقانه انجام داده است تا توانایی کشورش برای حمله به امریکا را ثابت سازد. این اقدام پیونگ یانگ، خشم و هشدار از سوی دونالد ترمپ ، رئیس جمهور ایالات متحده را برانگیخت.

دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا چین را متهم کرد که گویا در مورد حل بحران کوریای شمالی، "همکار نبوده" و واشنگتن نخواهد گذاشت که وضعیت به این منوال ادامه یابد.

ادارۀ آقای ترمپ این عملیات را به عنوان اقدام بی پروا و خطرناک محکوم کرد. شینزو آبه، صدراعظم جاپان نیز هشدار داد که تهدید به امنیت ملی کشورش واقعی و شدید است.

وزیر امور خارجه کوریای جنوبی روز گذشته ، پس از برقراری تماس تلفونی با همتایان ایالات متحده و جاپان درمورد آخرین آزمایش میزایل های بالستیک کوریای شمالی ، گفت که او در هفته های آینده و در نشست مجمع منطقه ای آسین در مورد اقدامات علیه تحریکات کوریای شمالی بحث خواهد کرد و نگرانی ها در مورد تکنالوژی پیشرفته میزایل های شمال ابراز خواهد نمود.

عواید کوریا از ممالک عرب

در حالی که کوریا شمالی تحت فشار شدید تحریمات ایالات متحده و جامعه جهانی به دلیل ازمایش میزائیل قرار دارد، درامد های دیگری که این کشور از طرق مختلف به دست می اورد، به اقتصاد پیونگ یانگ کمک میکند و یکی از ان، اعزام کارگران به کشور های مختلف جهان بشمول شرق میانه است.

متحدین عمدۀ ایالات متحده، یعنی کشور های عرب، میزبان هزاران کارگر از کوریا شمالی اند که معاش انها به پیونگ یانگ کمک میکند تا از فشار تحریمات رهایی یابد و میزائیل های را که اکنون ایالات متحده و متحدین انرا تهدید میکند، بسازد.

این کشور های ثروتمند دارای نفت اند که به کار خارجی ها وابسته اند و طبق نظریۀ کوریا شمالی، این محل آسانی برای ساختن پول است، ولی معضله برای پیونگ یانگ، فشاریست که از جانب ایالات متحده ممکن بر این کشور های عرب وارد آید.

دو مقامی که با تاکتیک های پیونگ یانگ اشنا اند، میگویند که کارگران کوریای شمالی حتی در یک انشعاب مرکز نظامی که محل استقرار نیرو های محاربوی ایالات متحده علیه گروه داعش است، نیز کار میکردند.

در حالیکه کوریا شمالی تحت تحریمات ایالات متحده و بین المللی قرار دارد، ملل متحد تخمین میکند که حدود ۵۰ هزار کارگر کوریای شمالی هم اکنون در خارج از کشور شان کار کرده و سالانه حدود یک اعشاریه دو تا دو اعشاریه سه میلیارد دالر درامد دارند.

تعداد کارگران کوریا شمالی در کشور های عرب در خلیج تا ۶۰۰۰ تن میرسد.

XS
SM
MD
LG