لینک های دسترسی

Breaking News

موجی از هیجان؛ مراسم افتتاح المپیک لندن


به مناسبت آغاز اولین روز بازیهای المپیک لندن 2012، زنگ برج بگ بن شهر لندن، امروز جمعه برای چهل بار به صدا در آمد که همنوا با آن، کلیسا ها نیز ناقوس هایشان را به صدا در آوردند. همزمان با این صدا ها، رانندگان نیز برای نشان دادن احساسات شان، هارن موتر هایشان را به صدا در آورده بودند.

زنگ بزرگ برج بگ بن که روبه پارلمان بریتانیا قرار دارد، درست ساعت هشت و دوازده دقیقۀ صبح امروز ، به صدا در آورده شد.

قرار است جشن افتتاحیۀ بازی های المپیک ساعت هشت و دوازده دقیقۀ شب به وقت لندن آغاز شود. این لحظۀ زمانی که به سیستم دیگر، همانا ساعت 20:12 می شود، به خاطر سمبولیک بودن و تشابه آن با سال 2012 انتخاب شده است.

در همین حال، مشعل المپیک در آخرین مرحلۀ انتقال به پارک المپیک لندن، از دریاچۀ تایمز، در قایق سلطنتی گلوریانا عبور داده شد.

حمل این مشعل، شام امروز طی مراسم افتتاحیۀ بازی ها، با روشن شدن آتشدان المپیک ذریعۀ این مشعل، خاتمه می یابد.

لندن میزبان ده هزار ورزشکار، صد ها هزار بازدید کننده، و منظر دید صد ها میلیون تماشاگر تلویزیون در سراسر جهان میباشد که برای شروع مراسم باشکوه و مجلل بازی های المپیک، لحظه شماری می کنند.

کارگردانی مراسم مجلل افتتاحیۀ بازی های المپیک، به دوش دنی بویل، کارگردان فلم "سلمداگ میلیونر" است که فلم اش حایز جایزۀ آسکار شده بود. در مراسم امشب، پاول مکارتنی، عجوبۀ موسیقی بریتانیا نیز هنرنمایی خواهد کرد.

بازی های المپیک را، ملکه الیزابت رسماً افتتاح خواهد کرد. این مسابقات، در بیست و شش رشتۀ ورزشی، تا 12 ماه اگست ادامه خواهد داشت.
XS
SM
MD
LG