لینک های دسترسی

Breaking News

لورا بش به ترمپ: کمک به زنان افغان را ادامه دهید


لورا بش (نفر اول سمت چپ) پس از سقوط رژیم طالبان سه بار به افغانستان سفر کرد
لورا بش (نفر اول سمت چپ) پس از سقوط رژیم طالبان سه بار به افغانستان سفر کرد

لورا بش، بانوی اول پیشین ایالات متحدۀ امریکا به دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب امریکا توصیه کرده است که در مسایل مرتبط با حقوق زنان در افغانستان در تعامل باقی بماند.

خانم بش که اوایل ماه روان به خاطر تلاش‌هایش برای زنان افغان جایزۀ شبکۀ دموکراسی زنان را دریافت کرد، به تازگی خطاب به رئیس جمهور جدید ایالات متحده گفته است که باید به کار در زمینۀ حقوق زنان در افغانستان ادامه داده شود و نباید تلاش‌ها در این زمینه ترک شود.

لورا بش در وبسایت رسمی خود ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های مثبت در زندگی زنان افغان نگاشته است که "برای داشتن یک جامعۀ همه شمول افغان، باید از حقوق زنان پاسبانی شود و زنان افغان تقویت شوند".

افزایش شمولیت دختران در مکتب‌های افغانستان و تشبثات روز افزون زنان در افغانستان از جمله دستآوردهایی است که خانم بش به نکویی از آن یاد کرده است.

پس از سرنگونی رژیم طالبان در افغانستان، خانم بش سه بار به افغانستان سفر کرد. او در گشایش پوهنتون امریکایی افغانستان کمک کرد و هم اکنون نیز عضو افتخاری هیئت مدیرۀ شورای زنان ایالات متحده – افغان است از سوی جورج بش و حامد کرزی روسای جمهور پیشین ایالات متحده و افغانستان بنیان گذاشته شد.

این نهاد افغان – امریکایی از زمان تاسیس تا حال در زمینۀ بهبود شرایط آموزشی، صحی، اقتصادی زنان و کودکان افغان کار می کند.

مریم صافی رئیس و بنیانگذار موسسۀ مطالعات عامۀ افغانستان و سمینه امتیاز مدیر عامل بنیاد صلح، آموزش و ترقی در پاکستان نیز همصدا با خانم بش، خواستار پیگیری تلاشها برای تقویت زنان افغان شده اند.

XS
SM
MD
LG