لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان، عربستان و قطر نیز از پالیسی چین در برابر مسلمان ایغور حمایت کردند


نمایندگان ۳۷ کشور در یک نامه مشترک به شورای حقوق بشر ملل متحد، حمایت شان را از آنچه "دست آورد های چین در حفظ حقوق بشر" در منطقه خودمختار شین ژیانگ خواندند، ابراز داشتند.

نمایندگان روسیه، پاکستان، عربستان سعودی، مصر، کیوبا، الجزایر، امارات متحده عرب، قطر، نایجریا، انگولا، توگو، تاجیکستان، فلیپین، بلاروس و برخی دیگر از کشورهای آسیایی، افریقایی و شرق میانه، از تلاش های چین برای "مبارزه با افراطگرایی در شین ژیانگ" تمجید کرده گفته اند که در جریان سه سال گذشته چین حمله دهشت افگنی در این منطقه صورت نگرفته است.

آنان در نامه شان نگاشته اند که باشندگان این منطقه مسلمان نشین با خرسندی تمام به زندگی شان ادامه می‌دهند و حقوق بنیادی بشری تمامی اقوام در شین ژیانگ به خوبی حفظ شده است.

این در حالی است که مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده به روز چهارشنبه (٢٧ مارچ) گفت که رفتار چین با مسلمانان آن کشور " شرم آور" است.

مایک پمپیو گفته که "جهان نمی‌تواند دو رویی شرم آور چین را تحمل کند. چین از یک سو بیشتر از یک میلیون مسلمان را در داخل کشور خود مورد آزار قرار می‌دهد، اما از سوی دیگر از گروه های خشن دهشت افگنی اسلامی در برابر تعزیرات ملل متحد حراست میکند".

بیجنگ برخورد نامناسب در نظارت خانه ها را رد کرده گفته است که مسلمانان را در مراکز آموزشی شامل ساخته است که هدف آن یاددادن مهارت‌های حرفه‌ای برای کاریابی و مبارزه با افراطگرایی است.

پیش از این، ۲۲ کشور غربی به شمول بریتانیا، فرانسه، آلمان، استرالیا، کانادا، جاپان و نیوزیلند در یک نامۀ به شورای حقوق بشر ملل متحد نگرانی شان را در مورد "گزارش های معتبر نظارت خانه ها" و نظارت گسترده وقیوداتی ابراز داشتند که ایغور های مسلمان و سایر اقلیت ها را هدف قرار می‌دهد.

بر علاوه قیودات بر مسافرت و نظارت گسترده، تخمین شده است که چین به گونه مستبدانه در حدود یک میلیون مسلمان را در نظارت خانه های شبیه زندان در شین ژیانگ در وضعیت بد نگهداری کرده و مسوولان این نظارت‌خانه‌ها با آنان برخورد خشن می‌کنند.

XS
SM
MD
LG