لینک های دسترسی

Breaking News

مالیزیا یک طیاره پاکستان را متوقف کرد


مقامات مالیزیایی یک طیاره شرکت هوایی پی آی ای پاکستان را به دلیل عدم پرداخت کرایه طیاره توقیف کرده است.

مالیزیا بعد از صدور حکم یک محکمهٔ محلی روز جمعه ۱۵ جنوری (۲۶جدی) یک فروند طیاره بوینگ ۷۷۷ شرکت پی آی ای را در میدان هوایی کوالالامپور متوقف کرد.

عبدالله خان سخنگوی شرکت پی آی ای می‌گوید:" مالیزیا براساس فیصلهٔ یک جانبهٔ یک محکمه محلی در مورد اختلاف حقوقی که بین پی آی ای و طرف دیگر در یک محکمه بریتانیایی در جریان است، طیاره پی آی ای را توقیف کرده است. "

خان در یک بیانیهٔ ویدیویی گفته است که تیم حقوقی پی آی ای قضیه را در محکمهٔ مالیزیا پیگیری خواهد کرد و ابراز امیدواری کرده که این موضوع به زودی حل شود.

این طیارهٔ پاکستانی به دلیل دعوای به ارزش ۱۴ میلیون دالر با یک شرکت بریتانیوی توقیف شده است.

طرف دیگر قضیه "شرکت هوایی پیریگراین چارلی"است و قضیه مربوط به کرایهٔ دو فروند طیاره توسط شرکت "ایرکپ" مستقر در دوبلین در سال ۲۰۱۵ می‌باشد.

محکمه به مسوولین میدان هوایی کوالالامپور دستور داده که طیاره نباید میدان هوایی را ترک کند.

وزارت ترانسپورت مالیزیا روز جمعه در بیانیه‌ای گفته است که طیاره به دلیل پیگرد قانونی که قرار است به تاریخ ۲۴ جنوری در مورد آن رسیدگی شود، متوقف شده است.

پی آی ای در بیانیه‌ای وضعیت را "غیرقابل قبول" توصیف کرده و افزوده است که از دولت پاکستان درخواست کرده تا موضوع را از راه دپلوماتیک مطرح کند.

دفتر صدراعظم و وزارت خارجه مالیزیا از اظهار نظر در این مورد امتنا ورزیده اند.

زاهد حافظ، سخنگوی وزارت خارجهٔ پاکستان گفته است که کمیشنری عالی پاکستان در مالیزیا "با مقامات مربوطهٔ مالیزیایی و شرکت هوایی بین المللی پاکستان در تماس نزدیک است".

این در حالی است که شرکت هوایی پی آی ای سال گذشته پس از لغو پرواز ها به دلیل شیوع کروناویروس حدود چهار میلیارد دالر ضرر کرد. پس از سرگیری پروازها در ماه می یک طیاره این شرکت در شهر کراچی سقوط کرد که منجر به کشته شدن ۹۷ نفر شد.

XS
SM
MD
LG